Återuppstånden/ FeelGood

 
 
 
Att blogga är ju kul, att skriva av sej och dela med sej av lite bilder, tankar och idéer man har men ibland blir det bara 'tomt' i huvudet och man behöver pausa ...Men nu med lite nya bilder sparat i arkivet och ny skrivarlust så.. :) here we go!

När vädret är som det är och novembermörkret ligger som ett deprimerandes lock över en, ingen snö som lyser upp och hela höstens sablars regnande kan göra en tokig DÅ är det viktigt att ta till sina (eller andras) allehanda knep för att ljusa upp vardagen!
Ikväll satt jag och letade passande foton i min mobil till ett projekt vi håller på med, då kom jag på mejsjälv att le, le åt sommartiderna på champagnen och jordgubbarna i stugan, brorsonens pilkastning i trädgården, mina vovvar badandes i sjön i somras mm mm. Jag satt säkert en timma och kollade på kort. Det var verkligen en nice stund som fick mej glömma 'det rådande mörkret' :)
Jag är ju en "book-O'holic' ...köper alltför många kok/bakböcker men iofs så använder jag ju dom i mitt jobb så..I'm excused ;))
FeelGoodböcker (som inte handlar om mat/bakning) är mina två senaste inköp jag VERKLIGEN rekommenderar
se bilden ovan..
 Peter Jöbacks bok: Jag kommer hem till jul var otroligt fin med intressant text och DVDn med ett av hans julfranträdanden, såg själv hans julkonsert 2003 och ända sedan dess ä det ingen riktigt jul utan att lyssna på den musiken och se DVDn. 
Beställde Malin Berghagens bok: Yoga av en liten tjej som kom och sålde jultidningar och då tog jag bara den för att beställa något men snacka om att bli positivt överaskad! Grymt fina bilder , läsvärd text (det jag hunnit läsa) råd om kost, om yogträningen en livsstil som verkar nåt för mej. Denna bok gilla nog killar också för hon är ju otroligt vacker ;) att se på ;) Så dessa två böcker blir mina favoriter ett tag framöver!
 
ett annat måste för mej nu när det är mörkt ute är att ha bra belysning inne, inte bara mysbelysning medan sådan som gör att det inte känns dunkelt inne, sen att man vill släcka ner och tända maaaaassor av ljus är ju en annan sak ;) Jag har länge letat en taklampa som ska passa ovanför fina rumsbord snickrat av Roffe från SilbaNiehko och NU har den hittats!! Den kommer från Zelected by house och jag har beställt den genom Louise som har bloggen "livsglitter"
En fantastiskt duktig tjej som är grym på inredning och D.I.Y!! Kolla in bloggen OCH såklart ZBHs katalog som du finner genom hennes blogg!
Här är en bild på lampan från katalogen men skall visa hur den ser ut hemma uppsatt så fort den är på plats!
... nej nu hopp i säng med mina två böcker , Tack för mej! :)
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Malin - Malins liv och bravader

Åh vad glad jag blev över ett inlägg från dig!! Ser fram emot att få se lampan tillsammans med Roffes bord. Skickar över en stor kram till dig <3

Svar: Tack bästa Malin! Stor kram tillbaka till dej! :)
Åza

2012-11-27 @ 20:27:25
URL: http://www.malinslivochbravader.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0