cleans

tror jag blitt smått "galen" men jag rensar, rensar överallt, hemma och på jobbet. Ju mer jag kan slänga desto bättre blir humöret. Husbonden härhemma har fått fara mången gång med fullastad bil och slänga "stuff"
Jag behöver det här, slippa tänka bara smått maniskt plocka, sortera slänga..och hitta dom där sakerna man glömt man hade, brev, olika små minnen, alla nallar jag fått genom åren av pappa från massa olika länder, dom jagsjälv släpat hem som reseminne. Kläder ska vi inte tala om..hmm..jag ljuger inte när jag säger att jag hittat 8 (!) par oanvända jeans med prislapparna kvar på...

nåja det här behövdes dels för att jag nu kommer trivas bättre i mitt städade hem med mycket mindre saker att ta reda på och jag behövde detta för att slippa tänka på kommande fredags ceremoni-eller vad man nu önskar kalla det. Säga hejdå till lillebror dvs..
Jag gruvar mej, jag har gått igenom det i min skalle massor av gånger, jag är ju ett kontrollfreak (blir värre med åren) och lika mycket som jag önskar dagen var över så vill jag ändå gå igenom den för jag tror..jag tror den blir viktig och fin..ett så bra avslut som det kan bli vid ett farväl som detta.
 min fina bror



Nog om det..
hela helgen har jag jobbat med menyer till jobbet, nya priser pga ändrade restaurangmomsen (som så många Svenssons tror vi blir "rik" av ..)
Nu är det sänkt pris på hela min matmeny och jag hoppas det ger nåt resultat för det märks att det är "spartider" och det kom väldigt fort, januari brukar vara annars relativt bra men njae..inte nu direkt..så det är bara hålla tummarna samtidigt som man satsar hårt!
målet är iaf att vi ska bli bäst i fyrkanten på konditori.jaja sikta högt så landar man i trädtopparna..
 champagnekräm..
Vi ska satsa på classy kakor bla, vad sägs om chokladkaka med champagnesmörkräm?..rätt classy och helkt i vår stil och det har hittills också lyckligtvis betytt våra kunders stil!
sen har jag en bunt nya idéer att testa..både nya recept och diverse andra satsningar som kräver mycket planering dock men OM jag kan ro det i hamn..kan det bli Bra
Man får aldrig geupp som företagare, aldrig och nu när jag går på sparlåga själv med allt runtikring mej så är det ändå svårt att motivera mej att stå på! Jag brukar vara bra på det annars.


..
spartider?..

Eftersom jag/vi har en resa att spara till så har jag nu köpförbud på inredningstidningar (och kläder) hmm inte alla dock, två st/mån plus en mattidning och en bak-tidning..=4 st ;) jamen jag var uppe i 10-12 förut/månad så 2/3del cut off är väl bra, jag har ju förfn ingen hobby förutom mitt jobb ju
Och nu med ett sånt fint städat hem så funderar jag på klicka hem denna underbara ljusstake ..tänk den funkar fint till påsk, sätt bara olika pastellfärgade ljus, fint va och nu när jag är bara inne i vitt så kan man ha grå eller vita ljus plus att den är fin att titta på


nu måste jag fortsätta med recepten..imorgon är det på allvar igen..dax att sluta dwella och ta tag i ALLT!


night night

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0