Today is the day

idag är den dag då min vän Roffeman fyller år, hurray!.... och nu kommer den månad då dom flesta av mina vänner fyller år... nu blir ALLT så mycket "kuligare" när mars månad kryper på, ljuset, solen, pasteller, fågelkvitter och ..att folk generellt börjar bli gladare bara :)



Lusten att inreda hemma igen har återvänt efter att ha legat i dvala länge nu..vet inte varför men det kan vara bristen på tid och även om det fortfarande är brist på tid så är viljan starkare, nu ska badrum göras om, köket piffas till och nya golv läggas, kanske vi också får till trappan en gång för alla, hur lovely vore inte det. Bara att få det gjort ökar ju husets värde och gör det lättare den dag vi vill sälja dessutom.
Fina vännen Nina som jobbar som inredare på Kvänum ska komma med idéer på hur köket kan fixas och en annan duktig tjej som är chef på firma där badrum bla säljes skall få rita helhets-lösning på det nya badrummet...sen är det bara köra igång, synd bara att jag är så otålig ;) Vill ha allt klart NU!
Vi var ju på en VIPkväll häromveckan där N jobbar, en riktigt bra anordnad kväll med visningar av kök, demo av Reidel vinglas och Miele maskiner och kocken S.Laiti som körde ång-demo på ugnar
   
1. gillade fisken på kaklet i köket ;)
2. det finns verkligen olika kök för alla smaker
3. mamma skulle sett detta...
4. helt klart mitt favoritkök..ojoj

Lite mingel och champagne och sen olika stationer med olika demos...
(Reidel-vinglas skall vi köpa härnäst, faktiskt! :)
    


Den fantastiska ugnen med massor av program är väl allas dröm varesej man kan laga mat eller inte, kan man inte så hjälper den dej med allt..typ och kan man laga mat så kan man utveckla maten än mer och få köttet och fisken så bra som man egentligen bara får på restaurang ;) MEN priset på 39.500kr...näpp isåfall blir det ju firman som får en ny ugn i första hand, för dyrt för en ugn hemma tycker jag men har man massor av pengar så..varför inte!
Hursomhelst trevlig kväll var det

På företaget har nu beställts hem "massor" av nya ingredienser och div annat som gör att det ska bli väldigt kul att experimentera lite och ta bilder för nya hemsidan och div andra projekt som jag tänkt så länge nu, bäst att passa på när man är inspirerad!
denna tårta (choc.caramel-cheesecake) ska vi baka a.s.a.p.! Oj så den människan kan...stressnivån blir hög för mej då jag ser sådant här!


Så...nu har jag en (välförtjänt) bunt nya tidningar att bläddra i lite innan sömn behövs...


Roffe = för dej, för oss'....HURRA! HURRA! HURRA! HURRA!



XOXO

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0