hold on or let go

jag har för mycket tid att tänka och det är inte bra för mej, det betyder att det är dags att lägga in växel två och börja jobba hårdare så tiden för grubbel minskar! Att släppa taget eller stanna kvar i olika situationer är ofta ett problem för mej men att grubbla löser sällan något heller så nu..börjar hard work och träning allt på samma gång, februari skall fyllas till bredden med arbete och just träning. Jag ska kasta mej in i spinning bla igen, det var ett par år sedan och nu när jag fått klartecken från läkare att prova med mitt "ihopspikade" ben så...why not, spinning var det jag gillade mest back then!

Helgen i Sthlm var givande, iaf mycket gott att äta och dricka, jag och S hann med massor av restauranger/barer/caféer (vilket var syftet med trippen) och testade allt från Tea time cocktails på Pontus till brunch på XOKO
XOKO var det bra service, supergott bröd, fantastiska bakelser och gott kaffe i Eva Solo kannor
Jag betalar happily mer för detta men det var heller inte jättedyrt med tanken på kvaliteten, högsta poäng faktiskt 




Däremot på Pontus bar o matsal på Tea time cocktails var servicen usel och tiden för att få sin drink o sitt te och snittarna...tog totalt 70 min (!) fattar inte vad dom höll på med, teét kom först och stod ju och drog i kanna så det blev för starkt, drinken kom sen och av alla drinksorter i menyn hade dom bara 1 variant hmmm...och den var med rökig whiskey och rökigt thé..så inte alla tjejer gillar ju den, jag gillade den ok men inte Sara och tjejgänget bredvid som fnös och beordrade in annat..
Snittarna fick vi fråga efter 2 ggr och när dom kom så var tryffeln skrattretande liten såg faktiskt ut som en liten bajslort på fatet, kanske högst en cm stor och key lime pie´var ocks ca 1 cm stor..hej å hallå..det var inte ens en munsbit och för dom pengarna..njae..det som var bäst dock för att säga nåt positivt var sconesen och lime curden, riktigt bra.
En tjej i bordet bredvid frågade servitören 2 ggr om ngt innehöll nötter eller mandel, han sa båda gångerna att han skulle kolla med köket och återkomma, han gjorde inte det så stackars tjejen fick hoppa över småbitarna, DET är riktigt dåligt och särskillt mycket folk var det inte heller, för att få betala sen fick vi kliva upp och "jaga" fast entrévärdinnan som öppnade dörren till gästerna för servitören..han gick nog hem han såg vi inte mer..helknas

 Tea cocktail

 på Pontus bar

Jag hade ett möte med en polis på fredagen som jag pratat med ett par ggr sedan lillebror dog, eftersom han var så ung så hamnar ärendet hos dom som utreder att det inte låg brott bakom dödsfallet och dom tog vara på hans värdesaker när dom var där med ambulans. Dessa saker fcik jag i en brun påse märkt med hans födelsedatum på samt obduktionsprotokollet. Ett av det märkligaste jag vart med om samtidigt som sorgligt, känns som om man snokar i hans saker..


jag skulle vilja kunna fotografera bättre, men jag har tyärr inte tålamodet att gå kurs tex och lära mej inställningar och sånt därnt´med objektiv och grejer man ska kunna, ljus och annat. Trist! Men fota är kul ;) ibland får jag till dom riktigt bra också säger min man som är den kunniga på det. men som sagt det får fortsätta vara som det är, dvs totalt ovetandes om vad jag eg gör och hoppas på "tur" ;))
Däremot kan man hitta olika sajter med fantastiska foton som man bara supernjuter av att titta på som dessa foton tex..


bilder lånad från "brown dress with white dots"
njut så vackra bilder eller hur!!



















Vi skall göra hemsida för firman/restaurangen och det är inte lätt att komma fram till hur den ska se ut men nu vet jag stuket på det iaf, rustikt och enkelt med mycket bilder, inte så mycket text, endast det mest behövliga.
Så det är bara att sätta igång :)



måsta avsluta med den här låten som jag vaknade till på TVn på hotellet i helgen (somnar oftast till TVn) och hon sjöng den då live och akustiskt Beverly Knight, duktig tjej

Au revoir...for now.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0