aha aha

this IS a good week..so far
Denna vecka är den första på ett bra tag som är uppbokad med många fun things...
Roliga saker med vänner
Känns bra
Behövs!
Igårkväll var det långpromme´ med Cami och hemgjord pizza och Gino till efterrätt samt struntsnack i soffan som gjorde måndagen speciell...den tjejen får mej alltid glad glad glad
 på väg hem fr jobbet, vackert

Idag på jobbet har jag bla bakat cake pops till beställning, alla hjärtans bakelser och sen plöjt igenom mina nya kokböcker som legat på bordet och bara lockat en till att leta nya fräscha recept. Wagamamas kokbok är full med bra recept, helt "okrångliga" med enkla råvaror, den köpte jag på designshop i Shlm men finns säkert att beställa online varsomhelst. Rekomenderas
Den andra: Arabiska kokboken innehåller också fräscha bra icke-krångliga recept. Imorgon ska jag testa "ugnsstekt kapkummel Tripoli style" från den med bla färska koriander och annat gott. Den boken var en jättebra julis från Roffeman, den innehåller många vackra bilder också!


Vädret börjar ta sej, bli bättre och det ljusnar, det gör verkligen mycket för humöret, vintern är ju helt lovely när den är fin och det går att vara ute, inget (nästan) (förutom Miami-sun då ;)) slår ju vintersol och krispig härlig luft och pudersnö!


Imorgon har jag inbjudan till VIPkväll på Kvänum där finaste N jobbar som inredare, så dit för lite mingel, vin och demos av bla ångkokare av kocken Simon, blir bra för jag vill lära mej mer om ångkokare, nyttigt och fräscht!


Fredag är det Äääntligen dags för en AW med bästa S och det är på tiden, long time no see..vi behöver bli lite lullig och reda ut världsproblem!

Jobbhelg som vanligt men är laddad, funderar tom på att ha öppet längre för förra helgen var det svårt att stänga när så många sällskap satt och myste och hade det trevligt vid stängningsdags..vi får se hur det blir nu

Har avfyrat en beställning till Ellos och jag måste säga att dom faktiskt ryckt upp sej på både kläder och heminredning..hittade mycket men vi får se vad som är bra när det kommer.

 bilder fr Ellos

Just nu har jag många inredningsidéer som jag vill genomföra men svårt när man inte är så "praktisk" men en ny meny till jobbet ska jag snickra på, har en idé hur det ska se ut med ram och griffel och sen lite annat..vi får se, borde egentligen skaffa lite egna verktyg...hmmm....hahaha
Vi har ju en snickare i familjen nu, Åsitas lillebror F, så jag får rådfråga honom (och kanske låna ett verktyg eller två ;) Han har vart här igår och hjälpt med dom nya innerdörrarna som inte passade först.

well..thats all

XOXO



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0