Uppkopplad 24-7

"Förr om tiden då vi 'bara' hade en dator på övervåningen i kontoret satt jag sällan eller iaf mkt lite tid vid datorn, de blev på jobbet litegrann och nån kväll en stund här och var MEN nu sen jag införskaffade en IPad och mannen likaså har vi utvecklat ett beteende som ..är rätt onormalt (?) Vi sitter ju hela kvällarna med paddorna' i famnen SAMTIDIGT som vi ser TV och käkar tom! Mindre och mindre tid ägnar jag mina inrednings/mattidningar och kokböckerna för man hittar ju så mkt på nätet. Nä nu när jag inser hur 'tråkiga' vi faktiskt är ska jag begränsa detta och införa ..hm.."Max en timmes nördigt surfande med plattan i famn om dagen"- å joo jag är väl förmodligen den första att bryta löftet ;)) Iom att det går att surfa så bra nu på dom flesta mobiler så är man ju fast även där, jag har tänkt på det senaste tiden, folk har sina mobiler på restaurangen uppe på bordet medan dom äter, i handen på bussen, när dom handlar etc etc. Jag gör ju likadant MEN aldrig när jag står i en kö och ska betala, jag är inte oartig mot den som expierar mej! Inte heller talar jag i mobil på bussen, tycker det är konstigt att folk är så många ggr obrydd i att resten av bussen eller kön eller väntrummet hör vad dom snackar om. Respektlöst! Nä..så lågt har jag inte sjunkit iaf, tack o lov. Men som sagt mindre 'uppkopplad' ska jag vara och göra sånt som jag gjorde förr..dvs läsa mer igen, böcker tidningar gamla brev och en hel del annat! Sådetså! :)
Julen är här snart och julhandeln är igång, verkligen. Bästa tiden på jobbet är ju nu för hur mkt julmat och julbakning blir det inte är det är ens jobb!? 
Det enda mindre roliga är att när man jobbar så mkt hinner man inte med ens egna julpyssel dvs fixa hemma och träffa familjen och kompisar dock ska jag fixa julfin i både huset och i stugan. I Morgon tror ja ska åka e sväng till stugan på kvällen och testa min hänga upp den nya lampan. Sen att det finns lite "julgrejs" bl.a. en ljusslinga  jag letat länge, på 'byns' blomaffär vid stugan säger ja bara till er så slipper mannen bli stressad över införskaffandet av mer..."grejs" till hemmet som han säger ;))
Nu ska jag lägga ifrån mej padda och gå ner och koka lite glögg och se på en film! (Man får passa på att mysa en lite stund här o där mellan arbetspassenästintill nästa inlägg  ska jag ge lite tips på bra juldrycker och ett bra recept på saffranskaka med lingon med en jäkla god frostning!




Kommentarer
Postat av: Roffe Poffe

Hörrö...nu "glömmer" du inte min julklapp i år va ;)...

Svar: Haha..nädu, det blir ju dubbla julisar i år då den 'gamla' ligger å dammar här i väntan ;P
Åza

2012-12-05 @ 22:35:44
Postat av: Malin

Hej hittade din blogg har du slutat? Jag letar efter den fantastiska ramen med MASSOR av bilder du hittae på nätet i ett gamali inlägg. VAR kan jag hitta den. Snälla svara mvh Malin Hjorth 0733-32 95 05 eller mail [email protected]

Svar: Hej Malin! Jag har väl haft ett längre 'blogguppehåll' men ska börja blogga igen tänkte jag faktiskt :)Vilken ram menar du? (I vilket inlägg?)Är det den där med svart ram som stod lutad mot en vägg? Isåfall så vet jag tyvärr :( inte vart den är ifrån för det fanns inne hänvisning till bilden jag hittade och jag letar själv med ljus och lykta efter en sådan!
Jag kan dock tipsa om att en butik i Piteå (vet inte namnet men kan ta reda på det) har fått in sådana typer av ramar men i lite mindre format som jag funderar på att köpa eller så tänkte jag höra med en butik som typ Gallerix om det är något dom kan ordna om man visar bilden!
Mvh Å
Åza

2013-10-03 @ 08:37:11
Postat av: Anonym

Tack för ditt svar, jag letar vidare. Ha det bra Malin

Svar: Detsamma! Om jag hittar ett bra alternativ snart så lovar jag skriva om det här och emaila dej!
Åza

2013-10-03 @ 11:40:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0