i sängen

eftersom man snällt fått under hösten stanna hemma kvällarna i ända med benet i högt läge har det blivit vÄldigt mycket mys i sängen med mAssor av inredningstidningar och kokböcker..i stora högar. Och jag har alltid tyckt det vara så viktigt med mjuka fina sängkläder och fina kuddar i massor i mitt sovrum.
Jag har lite "dille" på att handla sängläder men hey det är ju användbart och med två hus så skall det bäddas en del ;) eller hur!
Kvalitet är viktigt, det ska vara bra tyg och mjukt och ganska tjockt. Avskyr sånna där billigare påslakansset som är så tunna och "klistriga" som man nästa ser igenom dom och vars ev mönster försvinner efter par tvättar hujja..nä det lönar sej att lägga på några extra sedlar och få bra kvalla helt enkelt
Men senaste tiden tycker jag det exploderat med nya märken på just sängläder som deesutom är mycket fina men väldigt dyra, knasigt när priserna blir uppåt 2-3000kr för att bädda en dubbelsäng suck.

af swedala..


byNord (me like!)


BeacHouse


Canada goose har nice sängkläder också :)




men såg just att H&M Home verkar komma med nåt liknande, frågan är som sagt dock..hur är kvalitén?. just på HM har jag hittat några andra set som jag fick lite lust att prova till gäststugan
 lite canada goose inspirerat ;) fr HM
 HM ganska fina ändå..
 HM

Avslutar med..don´t we love Lexington iaf..deras bäddningar is to die for! ;))



 


och så här skulle mitt drömsovrum se ut om jag fick bestämma..


och när jag lärt mej snickra så ska min sänggavel se ut så här!



just nu är det ju väldigt inne med att inreda med fjällstuge-look, plädar, djurkuddar, renfällar etc etc..sicken tur för mej då som älskar sånt..just nu letar jag på nätet efter kuddar med i naturfärger och en del med djurmönster till stugans kökssoffa o vardagsrum..mysigt!
Senaste numret av Allt i hemmet innehöll en del inspiration..


nåja dax o hoppa i sängen nu ;) Night night!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0