somethin new somethin old

ibland tycker jag endel människor är bara fööör mycket, är det nytt år så ska man vara så "överpositiv"-räcker det inte bara med att vara normalt glad, ett nytt år visst.. nya möjligheter.. men måste det bli 1a januari för att folk ska vakna upp och inse att man bör ta vara på sejsjälv och nya möjligheter?!? Borde vi inte i allmänhet bli bättre på det "all year around"??
Missförstå inte, jag är inte emot att vara positiv men just vid nyår då ska man lova så mycket, börja om pånytt med ALLT, äta nyttigt, träna, vara positiv, börja med nya hobbys, vara mer snäll mot andra, lyssna bättre osv osv
Klarar man inte det hela året om.. då borde man ta tag i det fortare än att vänta till årsskiftet liksom..tycker jag men hey..jag är inte sämre än så än att tänka lite mer positivt just denna årstid, jag tror man behöver det pga mörkret längtan efter sommar och ljus ..
Jag ger inga nyårslöften, dom håller jag i regel aldrig mer än ett par veckor.
 Jag försöker tänka med jämna mellanrum under året på vad jag gör för fel i mitt liv vad som påverkar mej negativt och vad jag gör fel som jag kan lära av..


Nånting som jag måste ta tag i i är att lära mej stänga öronen för negativ skit som jagsjälv tenderar älta, sånt som jag råkat ut för och går och tänker på (för mycket)..nu får jag en chans att gå igenom det sen ska det "rensas" ut ur mitt huvud för att aldrig mer tas upp igen (sånt lär man sej i kbt-terapi ;)..Människor som påverkar mej negativt eller tar för mycket energi av mej kommer jag vända ryggen och gå ifrån (fortare än jag gjort tidigare)..Jag kommer bara lägga tid på dom runt om mej som ger OCH tar och påverkar mej positivt. Jag har inte tid och ork med annat.


..Så jag kommer inte börja på nytt med något..jag kommer fortsätta med allt det som var och är bra för mej och dom runt om mej helt enkelt.

Men ni som har gett nyårslöften..hopps ni fixar det och well done!

Gott nytt 2011 hoppas allt som ni önskar slår in och det ni inte önskar står tillbaka..
Happy new Year to you out there who may try to read this and don´t ynderstand a sheit ;) Don´t worry I didn´t say one word of importance!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0