money money money

som företagare så är livet tufft men det var inget nytt för mej iofs
 Istället för att det regnar "in cash" rinner det mest ut cash just nu, "löjliga" räkningar varje gång posten kommer, 5000kr fick jag betala för att få hjälp med köpekontraktet då det fanns en del fällor jag var tvungen akta mej för och därför var jag mer eller mindre tvungen att anlita en jurist MEN det betyder inte att det var kul när den sk "uppskattade" kostnaden blev det dubbla istället (dvs 5000 pix då)...Katching!!
Internetuppkopplingen 2000kr. Katching! Uppkoppling av kontokortsterminal 2000kr Katching! etc etc etc=Katching! Räkningar räkningar räkningar speciellt nu vid uppstart, allt tamejgudarnas kostar! Men men......... I have faith...ett tag till iaf ;)

 moneymoneymoney

Nåja hursomhelst är det ju "friheten" jag älskar i att vara egen, jag gör vad jag vill (eller egentligen vad gästerna vill men det stämmer bra överens, vi har lika smak och tycke ;) Jag får baka, laga mat, inreda =kuligare finns väl inte ;)
Vi har så bra sammanhållning/samarbete med Pentik och tjejerna också och det finns mycket potential, mycket att jobba med bara nu alla trista saker som tillstånd och pappersarbete blir klart snart gahhh...
S har börjar jobba hos mej nu, det är kul, känns tryggt för hon är snabb, duktig och intresserad och vi har kul på jobbet.
Vi gjorde cupcakes häromdagen och när vi stod och fixade så blev det några cupcakes över och S skulle bara dekorera en mindre sats, då sa jag.. -spara dom som du har kvar där..så har vi sex sen...(OMG! vad jag menade var, spara dom du har kvar på brickan till sen, dvs sex STYCKEN cupcakes men det blev innebörd på nåt helt annat, vi skrattade så vi grät nästan ;)

ämnet för skrattanfallet igår..(chokladmintcupcakes)


vaniljbullar...yummie! tog slut fort=katching!


Nog om jobbet nurå..
Inredning var det längesen jag faktiskt brydde mej om men nu har lusten till att förändra, leta, upptäcka... börjat komma tillbaka så hemma har det bytts till ny säng och det ger mersmak till att tex tapetsera om osv osv..
V-rums soffa är det största "problemet" dock att hitta en när man inte tycker om dom som nu är populära i tyg med schäslong eller vad det nu heter..men Å hittar alltid nåt...tillslut, grejen är ju bara priset..suck men drömma kan man ju
..dessa drömmer jag om från
Artwood
Daddy wingchair
soffa vintage discoverylife


finns många möbelsajter att kolla in..tex
wohnzimmer med coola annorlunda saker..
tex ..

Factory från wohnzimmer
denna TV möbel gillar jag, annorlunda men med mycket förvaring...
Kanske en "poppig barockfåtölj i jeanstyg"?!?...hur cool somhelst ;) även om den inte passar hos mej
också från wohnzimmer
 Absolut
Finaste rumsbordet har iaf jag, handgjort av bäste R, det byts aldrig ut men det passar även till alla tänkbara soffor så det blir inga problem vilken ny soffa det än blir.
Check this out, om ni nu inte gjort det än! Silbaniehko

 
 rumsbord ala´ Rolf på Pentik

Nä dax för sängen, har två hopplöst sömnlösa timmar framför mej, kan abslout inte somna mellan 24.00-02.00 men att sitta uppe är ingen lösning det heller, bara ta och räkna får eller nåt ett par tusen gånger!


this one´s for you, Lav jo,..saknar.



Go´natt!

Kommentarer
Postat av: Malin - Malins liv och bravader

Haha, vilken underbar kommentar! Låter nästan som något jag skulle lyckas med!!



Ser fram emot att få komma och hälsa på dig i fiket nästa gång jag kommer upp till Luleå. Stor kram

2011-01-14 @ 09:51:08
URL: http://malinslivochbravader.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0