förbenade mörker

...detta mörker suger musten ur mej, enda dagen, söndag, man är någonsånär ledig och kan göra sånt man inte hinner under veckan..då orkar jag ingenting, tänkte ta en promenad vid 12-tiden då det var som ljusast men såg att det var -18 grader och ..njae..bangade helt enkelt även om det är bara att bylsa på sej. Nu vill jag ha mer ljus mer värme och mer ork!
Imorgon startar jag detoxkuren med stort D. Måste få igång pulsen ordentligt här nu så jag äter nyttigare och därmed orkar mer!
OCH jag ska börja gå hem från jobbet så fort det inte är över -15 grader!


i veckan får jag veta hur det blir med ombyggnaden av kök/diskrum på firman. blir det hyresvärden som tar kostanden så blir det av annars får det vänta, det må vara en rätt så enkel ombyggnad men finns inte en chans att jag klarar lägga ut 100tusen kr just nu
Sen måste jag få ordning på namnet, känns tugnt att behöva vädja till någon i Ystad att få använda min farmors namn men så är det, skitlagar och bestämmelser finns det gott om! Har funderat och funderat på nytt företagsnamn men icket...det är tomt i huvudet och dom förslag jag fått..nope..passar inte alls sen vill jag faktiskt komma på ett eget namn, så är det ju med ens företag, namnet är ju liksom en del av dejsjälv (kan låta fånigt men ni som är/har varit företagare vet!)
 
denna skylt fick jag från fina C till lilla köket på jobbet

Nu..tid att städa! Sen klippa öronen på Popps, sen bokföring...SEN söndagsmys i soffan med sista avsnitten för alltid :( med Morden i midsummer...

Ciao!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0