well well well..



..men hey bara, jag glömde ju bort helt att det var första advent ju idag. Jag är som en yr kossa just nu...panik ena stunden och eufori andra sekunden..minnesförlust tredje ;) jaa ni hajjar, det är inte redigt "upp inni hjärnan min" just nu, har en förkylning i kroppen som vill bryta ut men dricker echinagard som jag dricker thé... men!
detta var inte det jag skulle säga utan nämna min stolthet över mina syskon, lillebror N gästade i veckan TV med vakna med The Voice! :) Det var 8 på morgonen så jag var alldeles yrvaken men hann se det iaf. Nu i jul är planen när mina två bröder N & D kommer hem att vi ska samla familjen och vänner och han får köra stand up på "Hildurs kök", hur kul blir inte det med egen live show och skratt! (nackdelen för honom, N. är väl det dåliga gaget´;) =några öl och nåt att äta ;))

Bror D:s inlägg på bla fb får mej skratta varje dag :) han är outstanding med sina kommentarer om allt och ingenting, vafan fick mina bröder all humor för, jag lämnades kvar med torrhumor och får kämpa hårt för att få nån att skratta ;P


Bror F har imponerat med att ikväll måla om lokalen (blivande företaget) fortare än jag vet inte vad, trodde det skulle vara svårt att hinna med den "stora väggen" men han hann med allihopa, bara tapeterna kvar nu, kanske tom. hinner måla om bakom baren! Jag hade nog med "ångest" att fråga om hjälp med detta då han redan jobbar heltid och renoverar huset samtidigt men det gick smidigt, är så glad och tacksam för det!

suddig bild men bror trollar bort den hemska rosa väggen till en fräsch vit! me like= ordning återställd!

På kvällarna "badar" jag i mattidningar, kok-och bakböcker och jag äääälskar att leta recept och fundera vad som skall serveras men...problemet" är att man lätt tar i för mkt, för en sak har arga Gordon Ramsey rätt i när man ska bedriva mat-och café verksamhet..."Always keep it simple, for fuck sake!!"
 Man ska inte överdriva, man ska använda bra råvaror man ska presentera det snyggt. Grundtanken är: enkelt men ngt som ingen annan har!
Ja vi får se om jag fixar det helt enkelt, viljan finns iaf.

Nä nu måste jag sova annrs blir måndagen ett virrvarr oxå!

Nite nite!
(hur cool är inte Duffy??!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0