Roffe säger...

Snö snö snö...aldrig tar det slut med denna vita regndroppe som vi fått drass med i flera månader nu. När ska vår herre anse sig givit nog av den varan? Det positiva, iaf för mig, är ju att skotersäsongen kanske blir "lite" längre än vanligt nu när jag efter mycket om och men införskaffat mig en vit pärla igen. Tyvärr så är ju sjöarna täckta med vatten ovanför snötäcket så det får nog till en liten blida så det sjunker ihop men det brukar alltid komma så och även i år förmodar jag.

 Mitt bygge uppe i Jutis har fortskridit i jämnt tempo och nu står vardagsrummet i någorlunda klart skick förutom foder runt fönstren, golvsockling, lite målning och annat smått och gott. Elen är färdigdragen så det känns lättande inför stundande påsktid, alltid skönt att slippa skarvsladdar. Jag är riktigt nöjd med mitt beslut att lägga en heltäckningsmatta, mjukt, varmt och riktigt skönt att bara ligga på och titta upp i taket...drömma sig iväg och spela musik på högsta volymen.
 Spelar bla. denna på repeat om och om igen, gudomligt underbartext och en innebörd som nog får många att bli knäsvaga så ett tips, lyssna på den om och om igen ni med.
 

 Snart kommer sommaren, längtar trots att skotersäsongen står vid min dörr men fisket efter dom stora gäddorna är alltför stor för att inte längta. I sommras drog vi en hel del stora gäddor runt om i Arjeplog men väntan på den STORA gäddan finns där hela tiden trots att jag lyckats bärga storlekar som 10.4 - 11-6 och 12.8 kg. Sommaren ger en oxå ork och kraft att orka vintermånaderna med sträng kyla och en jädrans massa nederbörd :( och året som gått har ju vart extremt med BÅDE kyla och grymt med nederbörd. Vem längtar inte till sommaren med såna här sköna vyer...;)

 Ska försöka förmedla lite känsla hur bygget fortgått och hur det började men som vanligt så är det riktigt svårt att överföra verklighet till nåt på en bildskärm "but i`ll try". Dessutom så har dom ringt nu igen från SVT och vill skynda på "hemma hos" reportaget men som det känns nu så är det låååångt till det datumet, hallen står ofärdig och det är en hel del ogjort på sina andra små ställen.

    
  

En passande låt i vinter ovädret som kanske kan värma.

Nu hoppas jag bara tiden hinner ikapp en och får en att leva till fullo igen, njuta av vardagen och ta det som ges...livet är för kort för att slösa bort på sorger och det man missar idag kommer aldrig tillbaka utan man ska passa på här och nu...hur lätt det nu kan låta, gäller bara överföra det till praktiken.
 Glad påsk!! 
.. och ät er inte för mätta, vi får bara slita ont i vår för att bli av med dom där xtra äggen vi tog ;)
// Roffe 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0