svacka

nää.. så var det inte planerat att börja året med svacka men det är lite rörigt både här och där nu och många runtom en har också en dålig start på nya året. Det hjälper inte att det är freezing cold ute för jämnan och mörker. Så jag försöker med alla medel att tänka positivt och se framemot våren, har suttit o kollat sommarbilder, tittat på resor (för i mars blir det en resa för att slippa födelsedagen hemma) Jag gör upp planer på jobbet för olika aktiviteter,skriver menyer, kollar recept...ALLT som brukar pigga up mej dvs....Om det funkar? ..hmm nej inte än men det kommer!!
skamm den som ger sej! "... som alltid farmor sa
 
Lagom kyla och snö vill vi ha!!
Nu vill jag vara ute o grilla korv, köra lite skoter, utflykter på  öarna runtom, bara få va ute med friskt luft och ljus!! yeeeey

men å andra sidan skall man väl ha i åtanke på detta när man önskar sej nåt ;)...



Sitter på nätet och kollar in olika hundraser..för en till hund ska vi ha,kompis till Poppy men till sommaren då inte nu i vinter men vilken ras då?hmm..min favorit utom cocker då såklart är ju den mäktiga
Grand Danois. Kennel
Grandelux har jag tidigare haft kontakt med, Sara Rosquist som har kenneln gav jättebra svar på dom frågor jag hade om rasen. Och så fina hundar hon har och föder upp! Gå in och kika på bilderna på hemsidan, so great :) Jag gillar den rasen mycket, har alltid gjort men tyvärr inte min man då..Men som Sara sa så skulle han nog övertygas om han fick träffa en, speciellt hennes hundar kan jag tro så nångång då jag är i Stockholm så tänkte jag besöka kenneln :)

 bild lånad fr Grandelux hemsida 

Chattade nyss med bror D, förösker få han inse att det är dags att sluta röka, dessutom bor han i England där cigg inte finns som här och kostar skjortan! Hans hälsa tar stryk och det har han redan insett även om han säger att than inte alls röker såå mycket längre, yeah right. Sluta bara finns ingen anledning till att inte göra det.
                                           

nu ska jag och vännen Å egentligen gå på en långtur men hur kul är det med -23?? Men det är väl bara bylsa på sej och ge sej ut! Måste hitta på nåt middasalternativ också, hur kan det vara så svårt och trist hemma när man har så lätt för det på jobbet och gör det där varje dag..hm måste nog bero på det lilla lilla trista kök vi har ;)..appropå kök så.. Jag drömmer (och planerar) om mitt liv i Frankrike om jag når en högre ålder och får vara frisk dvs..då ska jag ha en midnre vingård med stort (!) lantkök, där ska jag bedriva B&B med liten pub med ett fab kök ;) det ni!! Låter det som jag alls??!!...

 ...här ett gammalt kloster i Languedoc till salu med egen sjö för fiske!
Googlat på massor av hus/gårdar...men först måst jag pricka in V75! ;)) för en miljon eller två behövs!



Idag är en Thriving Ivory dag..







Nä nu dags att göra något vettigt och ockupera hjärnan med annat än massa grubblerier!
 se! jag försöööker va positiv!! ;)

See ya!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0