Roffe säger..

Vem kunde tro att man skulle missa Kallas framfart i OS spåren, inte jag i alla fall. Nu missade jag det nesligt nog för att istället ligga på alla fyra och ”clipsa” golvvärmeslang i utbyggnaden men va tusan, jag får det ju varmt och gott till hockeylagets premiärmatch om jag har tur.

Vilken underbar helg vi fått uppleva här i norr, sol och blå himmel och framför allt premiärtur med skotern i pudertäckt fjällandskap, fan, det kan inte bli bättre faktiskt. Tänk, man uthärdar 4-5 månader om året boendes i Sveriges topp med kyla och mörker enbart för att vid vårkanten njuta som ingen annan kan, våren här uppe kan ingenting slå faktiskt. Jo kanske en riktigt bra sommar gör det med sitt underbara fiske. 

Mitt husbygge slår det gnistor om och det är inte en ledig stund utan all vaken tid går åt att färdigställa ”nya delen” . Tanken är att lägga heltäckningsmatta i vardagsrumsdelen och klinker i halldelen. Nu väntar jag bara offert från Mr J från Bra golv i Luleå. Har gjort en del jobb för dom så det gäller att ta ut sin ”good will” från grabbarna;). Förhoppningen är att ha hela projektet färdigställt till slutet av mars men det gäller då såklart att allt flyter på vilket det inte alltid gör. Titta in på Bosses mattor och titta på mattorna där, det är ju riktigt inne med heltäckningsmattor nu och dom är ju inte som dom var på 70 talet utan idag är det supergoa grejor.
 
"mitt bygge hemma hos mej"
 
(Åsa säger: vad har denna bild med bygget att göra Roffe!? :P HUVVA! )



Har ni inte hört Jason Walker med down så får ni här en otroligt varm och härlig låt, köp hela skivan ”James Walker” för den är riktigt riktigt bra.

Min absolut bästa låt är U2s With or without you och J.R Richards tolkning av den är i gudaklass, hans röst slår ALLT och min allra största, högsta dröm är att en dag kunna se han live. Han var Dishwallas lead singer och ni som inte hört Dishwalla, lyssna och njut. Sorry för kvalitén men det var den bästa som fanns på Youtube...

Nu är Roffe Poffe trött, nu ska Roffe Poffe sova…..zzzzzz……

tjing ping! // ROFFE


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0