Haloj!

Så ska man få göra sitt första blogginlägg nånsin då och på Åsis blogg dessutom. Vad ska man plottra ner som andra människor ska tycka är intressant då? Kanske ska man skriva om sina dundertabbar man gjort i sitt liv månne...nae, det tar alldeles för lång tid tyvärr ;) men visst, man skulle i alla fall få skratta en hel del om man gjorde sig en sån resa. Ska man istället skriva om sitt liv som en "globetrotter" med en sisådära 18 miljoner mil i bilen...nae, skulle nog bli rätt trist för eventuella bloggläsare. Jo, nu vet jag, kanske man skulle skriva om sina drömmar och vilda planer, sina idèer för hur en perfekt värld skulle se ut som, hur fruktansvärt vacker man kan tycka sig vara på lördagskvällarna vid 11 snåret och hur vackra alla andra människor blir oxå för den delen vid den tiden. Näe, det skulle också ta för lång tid och dessutom fylla ut Åsis blogg alltför häftigt. Näe, jag ska bara berätta hur kul och intressant det kan vara att vara från Arjeplog, detta paradis som är beläget 30 mil inåt landet mot Bodö. Ni som inte vart här å framför allt då i Jutis, borde absolut ta er en tripp hit (jag bjuder på boende i mitt stoooora hus och även på käk) å har ni tur så finns det nakenkalendrar kvar för 2010...jo, ni såg rätt, nakenkalendrar ;). I byn har männen klätt av sig spritt språngande naken och vikt ut sig för hela världen. Kalendern har sålts i flera tusen exemplar och tom till New York skickas kalendern, coolt. Och NEJ, jag är inte med, jag är tydligen både för smal och vacker för att vara med...(enligt min egen åsikt ;)) men vem vet, jag borde väl också snart åldras och bli intvingad i prostutionen. Dock så skänks en stor del av pengarna till cancerfonden eftersom att Jutis kallas för änkornas by och många av männen i byn gått bort i cancer i en alldeles för tidig ålder, Min pappa dog för 4 år sen (tyvärr delar jag och Åsa samma öde) endast 60 år och kan då pengar vara en väg att bota cancern så skulle jag nog gladeligen strippa å visa kvinnorna mina magrutor och vältränade kropp ;).


Här är en fin låt och fin text


Vad får man gjort i Jutis då? Tjaaa...eftersom jag är snickare (och kock) och brinner av skaparkonst så blir det rätt mycket snickrande på mitt hus och just nu så är jag i full fart på att lägga in golvvärme på min nybyggnad så det kommer bli svettiga dagar framöver med det. Som tur är så har jag snälla snickarvänner som kommer och hjälper mig, betydligt roligare och lättare om man är två såklart. Ska ta lite bilder och kanske kanske Åsis lägger ut nån så ni får se mitt udda projekt med vinklar vrår. Jag är förtjust i att göra saker och ting lite annorlunda så stugan går i funkisstil med bara en lutning på taken bla. I vår så åker hela taket bort för "storbygge" och redan nu börjar jag bygga blocken för övervåningen på firman. Kostsamt men eftersom jag gör det mesta själv så håller man ju ner kostnaden avsevärt. Titta in på denna blogg så får ni följa en renovering i ungefär samma stuk som mitt eget.

Går i funderingar om jag ska köpa ny skoter nu eller hålla mig i ett par veckor. Sålde ju min nyköpta Polaris Switchback 800 i sommar för att i år köpa en liiiite vassare maskin men det har dröjt med det. Kvittar väl iof då det har vart en "helveteskall" vinter hittills. Se så vacker hon var min underbara: Skoter ;)


En låt som jag spelar på repeat just nu e (eftersom den texten är så jädrans vacker.)





Jag älskar musik och har en förmåga att alltid fördjupa mig i texterna och i dom fly vardagen, drömma mig bort och ibland även se bak i mitt liv å rensa bra och dåliga minnen. Den här låten hjälper en på traven iaf.


 
TV serie: en annan del av Köping
 
Näe, nu har jag nog tråkat er nog så nu ska jag krypa ner och slå på teven och se "i en annandel av Köping" som jag tycker ger en ork och energi som inget annat och som verkligen får en att känna enorm kärlek. Tänk om 4an kunde hålla sig till den kvaliten på programen än all den andra skiten dom visar. (Skönt att få kasta lite skit oxå ;))"
 
Puss o kram! // ROFFE


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0