happy december


åhej bara, idag är det december!


Är såååå trött att jag vet knappt mitt namn, skulle nog svara Hildur om ngn fråga för jag vet inte hur många papper jag fyllt i idag med företagsnamnet på..
Sprungit halva dagen mellan banker och revisorn och andra halvan åkt mellan lokalen och vännen S restaurang som jag snällt nog får låna köket av när jagsjälv är utan ugn just nu

Enda (omän stora) besvikelsen/hindret idag är att jag inte hinner få en babsmaskin till jag öppnar så att bara kunna ta emot kontanter lär ju bli jobbigt som ...suck MEN det är det eller inte starta alls så det är bara ha tålamod med dom förmodligen irriterade gästerna till en början

Har suttit med prislistor och menyer och nu är bläcket slut i skrivaren så nu kan jag inte skriva ut mer så då kanske det är dags att lägga sej..för imorgon blir det nog en 24-timmarsdag!

Ikväll hängdes ljuskronor upp i taket och hyllor som skall visa upp diverse inredningsprylar på väggarna.

När jag stod där vi den lååånga baren fick jag lite gåshud, fn vad fint det blir, trivs  så bra i lokalen, känns redan som hemma. Hoppas bara att detta håller nu... 
Idag har även en del konkurrenter vart in och "spionerat", det tar jag som en komplimang ;)) Men jag vet inte hur många som varit in och frågat när vi öppnar och vad vi skall servera, men det är ju också bra omän man inte har sådär överdrivet mkt tid att prata med var och en just nu men tålamod tålamod, det är ju eventuella gäster så...Im puttin on the big smile ;)

Imorgon är det dags för tillverkning av cupcakes och Devils food chocolate cake! Åsså lite matlagning förståss.
Väntar en leverans på konditorsaker från en amr sajt och är irri för att det tar mer än 10 dagar att få fram paketet! Jag vill ha sakerna imorrn!!


Nite nite!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0