mys

idag på eftermiddagen var solen varm och himmelen blå, Joppis var här och man fick rå om honom och spela badminton och köra radiostyrd bil ;)


Middag på altan, Västerbottensostgratinerad lax med sallad innehållande: grönt, nektarin,broccoli, pärlcouscous samt arame-alger (från Voltaires sortiment) och nektarin och en gräddfilsdressing blandad med lite av lantbuljongspulvret från dito...yummie!

Har köpt två nya produkter från Renee Voltaires sortiment idag att testa, dessa två:
 


Lantbuljong Ekologisk (text från hennes hemsida)
Jag fick leta länge innan jag hittade en god ekologisk buljong och nu använder jag Lantbuljong i all min matlagning. Den ger maten en frisk och naturlig smak. Salt finns redan i buljongen.
Jag använder Lantbuljong i både vegetariska rätter och till kött och fisk. Den går även att använda som krydda; strö den över maten när du steker eller wokar eller ha i en nypa i kokvattnet. 1 msk Lantbuljong = 1 buljongtärning.
Psst. Jästextraktet i min Lantbuljong är ekologiskt och bidrar till den goda smaken. I vissa fall förekommer att konventionellt jästextrakt döljer glutamat (MSG) och andra tillsatser. Detta är inte tillåtet i ekologiska produkter.

Arame-Algen: för nybörjare
Aramealgen är en svart havsalg med mild smak och doft- ett toppen tillbehör till maten. Alger är lätt att tillaga och kan bli ett roligt samtalsämne kring middagsbordet. Lägg en liten hög med vackra alger på soppan och du förgyller både smak och känsla.
Jag lägger algerna i blöt i 10 minuter eller kokar upp dem snabbt i vatten. Sedan marinerar jag dem i Shoyu och lite färsk riven ingefära. Alger sväller ca 5 ggr sin storlek så använd inte hela påsen på en gång.
Alger innehåller rikligt med jod och rensar ut tungmetaller ur kroppen. Vill man inte äta dem kan man alltid lägga dem i badkaret





ikväll hanns med ett megalångt snack med kusin V, alltid lika skönt att få prata av sej med den klokaste av dom kloka, tack för att du finns!  Keep it in the family! ;))

trodde jag skulle hinna göra så mycket hemma idag, tvätta, fixa kontoret mm mm MEN fansiken är det strålande sommarväder kan man inte pyssla med sånt, då måste man LEVA! så därför har dagen tillägnats till mys...all day long.

G´natt



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0