hissa och dissa

..det var länge sen man såg en bra film Men nu på sistone har det "ramlat" på bra, vi gillar ju Clintan härhemma och GranTurino var överaskande bra, dvs =HISS!


Johan Falk filmerna var också bra, iaf bättre än Wallander! Gillar Frank Wagner i filmerna,hmm har tom drömt om honom, hmm inte bra med mycket film! haha
Har iaf sett alla 4 (vet inte om det finns fler?) = HISS!

Tidigare i höst såg jag och A på bio The ugly truth med Kristin Heigl och Gerard Butler, och jovisst den VAR en typiskt amerikansk film Men jag skrattade hysteriskt..men det behöver ju inte betyda att andra tycker den var bra, det tyckte jag iaf. Ibland behöver man en blasé förutsägbar film med pointers´! =HISS!
se trailer här

jahaja vad ska jag dissa då? Jo alla dessa dåliga låtar (=DISS!) som spelas på morgonZoo på radio, jag får sår i öronen och CDspelaren funkar inte så vi måste snällt lyssna men iofs man får väl byta kanal då...
Och senaste släppet av Takida är =DISS! Endast låten the things we owe och Walk on by är okey

MEN!
däremot ...
EUROPE, fantastiskt bra skiva! =HISS! HISS! HISS!



Ja! ..men jag måste ju HISSA! min nya mobil, IPhone 3GS, den är faboulus, lätt att lära sej men oj så mycket tillval det finns..kan sitta på App Store i timmar och hitta massor av nya saker. Den är dyr javisst men värd det, kommer att använda den som så mycket mer än en telefon.

..tillslut vill jag DISSA! allt detta dille på att godis sorterna måste bara komma i nya versioner, i nya smaker! Jag är ju annars för att testa nya råvaror hela tiden i köket i jobbet men i godis blir kombinationerna lite too much bara ibland..eller? Jag saknar kexchoklad som den var förr i folie och pappersinslag och Maraboukakan i sin gamla "förpackning"!



Nu i veckan förberder affärerna julsakerna, på Åhléns har dom fixat fram julsakerna ikväll så när man kommer imorgon så får man sin första "juldos"! Jag gillar ju julen skarpt och nu sista 2 åren har jag ju vart iväg till Seattle just i jultider så man har fått ordentlig julstämning därifrån, i år blir det då London som sagt och det är inte fy skam det. Sen får man se om man kommer iväg med R till en favorit i repris dvs Seattle då, siktar på det eftersom jag fyller jämnt nästa gång, någon tröst ska man väl ha?! ;)
bilder från Seattle..










vet inte vad vi tänkte med denna bild jag och M riktigt men...

.javisst e det så...!


.nåja nog om det, ny jul och nya förberedelser, jag är fortfarande "fast i" det vita, dvs det blir inte mycket rött här i jul..mer kanske nött ;) Parcourrier har som vanligt en hel del fint man kan önska sej ifrån...





tavlan i vänstra hörnet skulle bli fin i köksdelen..


fint från Bloominghome...


denna hängare vill jag ha till öppna spisen!


.lyktor och ljus i massor är ett måste...och inget problem heller hihi


härhemma hålls det på med fönsterbyte och renovering av toalett och som bekant när man börjar fixa och dona brukar man lätt falla i nya projekt, synd bara att man har för lite tid och ork att fixa utöver arbetstid Men vi ska göra några saker till innan jul så det så!
Önskar bara man kunde få "sväva ut" lite mer....för ojoj vad mycket fint man hittar när man ser andras hem, hur hinner ni/dom med att få det så fint..?!
skulle vilja ha en tegelvägg någonstans i huset...gillar ju den rustika stilen..


 fin ljuskrona!

nåja jag kan skippa den rustika stilen om jag får bo såhär, minimalistiskt men härlig utsikt...
xten architecture bild

nä nu...dax för sängen!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0