15e okt och minnen

15e okt är min pappas födelsedag..så egentligen skulle jag fixat en god middag hemma med rödvin och skåla för honom..men vi får ta det imorgon då man kan göra det ordentligt och i lugn och ro..i stugan där Han hade älskat att vara. Det var han som tidigt fick in känslan hos mej för det där med stuga och dess charm dvs.. lugn,ro, öppen brasa, bastu..natur etc etc. Han älskade att komma upp hit och åka ut till Brändön på vintern i stugan där, ofta bara han och jag, vi spelade spel, hade snöbollskrig och på kvällen var det dags för varm choklad med grädde och ...ostbågar (!) ..ja inte i chokladen men till... på sidan om ;)

en låt till pappa..Dr Hook...



Nu är det nedräkning för oss som skall snart åka till London, vi "gör bort" förkylningarna, först jag, fixade min förra veckan och nu är S nere för räkning, bara 2 kvar i gänget, ska dom klara sej eller ska man skicka dom för vaccination?? ;))


Kyrklig...?
svenska kyrkan behöver besökare ..tror jag iaf.."flashiga" annonser som lovar nattvard under underhållning till U2 låtar, ett band ska alltså spela och kvällen tituleras "in the name of love", söndagkväll sitter vi på kyrkbänken med ett par vänner ..Det kanske lyckas deras dragplåster..

men in the name of love..döp om stackars kyrkkören!...

Idag var jag på ett spännande "möte"..kan bli nåt eller så inte men det är alltid nyttigt att "get out there"..och jag vet vem som var med mej i atmosfären runt om mej..

Nu! ska jag hoppa i säng med 3 nya inredningstidningar..

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0