Riddarborg

..för ett tag sen så tänkte jag ..kanske ska man baka med Joppis i år, ha en eftermiddag med bara kladd och bus...jag frågade honom. Joppis vill du baka med faster?
svaret blev..-mmm DET vill jag..vi ska baka en riddarborg då!  .. (what?!)
- Okej.  sa jag med tanken det där det glömmer han..nå inte det inte..
På Ica när vi åkte till stugan hitta han Mildas receptfolder för julen ...å i den hade dom en pepparkaksriddarborg..wojne wojne..Jag hade ju "bara" tänkt mej en enkel liten kakdeg haha
Till saken hör ju att som kontrollfreak i denna bransch man jobbar i så har jag svårt för kladd och stök i köket MEN nu är det ju mysigt att umgås med bäst lillkillen men frågan är klarar jag av att göra en ful riddarborg och låta han få leka och kladda på ?..eller? ELLER så blir den bara helt fantastisk trots att han är 4år, han har ju bagar-anlagen, mamma och faster som är konditor! ;))
klicka här.. för recept

lägg märke till draken DEN ska vi baka oxå faster" sa han!

Baka baka baka, det är så kul, gjorde en supergod vörtlimpa idag på jobbet till lunchbuffén (ja eller flera då såklart) fn så gott det blev, receptet finns i nyaste Allt om mat!


50gr jäst
50gr smör
1 julmust 33cl
1 jullättöl 33cl
1 tsk salt
1msk malen pomerans
1 msk malen ingefära
1 tsk nejlika
russin (så mycket eller lite du önskar)
22 dl rågsikt

200gr i ugn 15-20min beroende på ugn!

NU! får man julpynta, det har jag bestämt ;) Så imorgon ska jag börja, det för att jag jobbar hela helgen så ska det vara färdigt till söndag, första advent så då måste man fixa nu och på söndag är ska vi till M& A på glöggparty, så kul, ser framemot det, ett helt gäng som ska ses och det var ett tag sen sist men mysigt blir det :)
Fram med ljusstaken JUL och lite julstjärnor, ska på löningsdagen imorrn köpa den största vita julstjärnan dom har och sätta i v-rummet (eller sovrummet, älskar ligga och stirra på det ´mysiga skenet när man inte kan sova, bättre än TVn iaf..)


Nä här kommer nattilåten, the hitmachine R levererar enl tidplan även ikväll ;)
 Switchfoot
kvällens ord, till en nära vän...
 

nä..nu är det bara den där snön som fattas!!


Natti!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0