inte regn.. :(

.nu vill jag inte att det ska regna! Den lilla snö som kom kan väl få vara kvar, men nej då, nu börjar "Bambi på hal is-tiden" dvs snö, regn, frys på, halka omkring! Blä för det!

Idag har jag muntrat upp mejsjälv med ett impulsköp, nåja Pd tyckte tom. det var okej..så nu ska jag absolut på ngn julfest snart stappla omkring i ett par Jimmy Choo skor :). Det tråkiga är ju att jag e så lång och då ska man ju helst inte ha high heals..men just nu struntar jag i det, jag får väl umgås med "långisar" den dagen då ! ;))

..kommer snart på posten!

Helgen som var planerad som långhelg i stugan blev en helg hemma i huset ist med..städning! hmmm...hur gick det till..äh vi tog ett moget beslut och insåg att vi borde vara hemma och få iordning detta kontor så det blir klart nån gång. Så Pd har målat skrivbord och jag har rensat men det tar ett tag till innan det blir helt klart!
lite fix meao!

Förra veckan var jag tokigt morgontrött, tror inte jag var tidigt på jobbet en enda dag faktiskt, ja i tid är man väl för när börjar jag eg?! ;) men jag gillar vara före dom andra och pyssla på så kan vi ta frukost sen ihop men nä..bättre lycka denna vecka! Ett råd av kbt-Louise jag fick som jag ska ta är att gå ut 10 min mitt på dan och ta in lite dagsljus och friskluft, jag får gå ut på parkeringsdäcket högst upp och stå där ett tag innan lunchruschen. Ska försöka och se om det blir bättre fart i mej..
will let U know..


Imorgon börjar lussekattsbaket!! Har ju redan tjuvstartat på jobbet med saffransbullar men lussekatter ska jag göra imorgon woho!
Bästa saffransdegen har ni här!..

75gr röd jäst
5 dl ljummen standard mjölk
1,5-2dl socker
1/2 brk kesella
150 gr smör (äkta smör!)
gnutta salt
1-2pkt saffran (dvs så mkt man tycker själv)
+mjöl så mycket att degen bli lagom kladdig men släpper från bunken

sen är det bara baka på!

glöm inte saffransprinsar..mina favoriter! (nedan)


nä nu är det sovdags!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0