härliga snö

.jag avskyr när det är rått och kallt höstrusk. Älskar när den första snön kommer på höst/vintern. Det blir så ljust, fint vitt, rent på nåt sätt och det blir "varmare" man slipper den där råheten ute. Stockholmskylan kallar jag det! ;)
I helgen fick vi äntligen åka till stugan, har inte hunnit dit dom senaste helgerna som har vart fullbokade med annat men NU i helgen blev det av och "hela" stora lilla familjen kom också, mys, mat, fika och "höststädning"...va? ..nä...hm jo så blev det, jag fick stå där och slita loss dom fastfrusna krukorna från marken med höstljungen i...sopade av grillen från all snö och satte den under presenning mm mm ..så duktigt så! ;)
Pd fick vara snöplank åt joppis, han skulle ha snöbollskrig, men bara han fick kasta snö på Pd inte tvärtom...då blev det krokodiltårar..lille söte Joppis.
ojoj det är så fint där..





 Wille gillar snö..

 Poppy också...

..även Joppis!


..lägg märke till den stelfrusna rosbusken i kärran..den gick inte att rubba kan jag säga haha..

Nu vill man fixa vintermys härhemma, för tidigt med julfix än men sovrum och kontor hålls det på med iaf , tanken är att fixa så att vi får 2 skrivbord/arbetsplatser i kontoret så vi kan sitta där båda 2 samtidigt, ibland iaf. Nu använder jag 2 datorer och Pd sin så det blir lite bökigt då man har bara ett bord men som sagt nu ska det fixas. Bra förvaring är ju ett måste för nu ligger 2009 års bokföring i ..en stor kartong..på golvet..oooops. Not good ..at all. Jag vet ju vad jag har att göra i mellandagarna då! ;)
..en sånhär typ av hylla skulle jag vilja ha så man kan ha plats för sina tidningar, pärmar mm...men det är inte snyggt direkt och det irriterar mej så..njae..jag får hitta på nåt annat...


en egen skrivplats under trappen har jag funderat på..då skulle man ju slippa trängas.
Såhär fint kanske? Njae...allt hundhår skulle falla rätt i nyllet och i datorna haha och trappen är inte sådär fin heller..Men jag skulle vilja ha en egen plats med min egen stil men vi kan ju inte använda flera rum till just kontor så man får nog kompromissa lite och göra det snygt så båda blir nöjd men drömma går ju..

Caryn Grossman photo


sånt bord skulle jag vilja ha som skrivbord..

..gammeldags stil..ja.. sekretär har vi ju..
den har jag funderat på att måla vit, men svart är ju fint också!

Nåja vi ska nu måla om skivaorn på dom 2 skrivbord vi har, sätta dom mittemot varann och utgå därifrån så får vi se hur det blir och vilken plats det finns till annat helt enkelt.

Apropå sovrum så har Canada goose kommit ut med sovrumskollektion..helt okej men ja jag vet inte..gillar fortfarande Polo Sport bäst.





precis sånna här bilder skulle vi få till med Silbaniehko! Finare natur uppe i Jutis ju! Eller hur R!?

Lexington kör på med sin stil..fint


..från det ena till det andra, mycket viktigare dessutom. Mtt månads bidrag blev till Barncancerfonden
och där kan både skänka pengar och dessutom köpa julklappar. Till andra men även till sejsjälv som jag gjorde tihi..jag samlar ju på nallar, ja eller iaf speciella nallar, det får inte vara vilken somhelst. Det började med när pappa kom hem med fina exemplar från alla dessa länder han arbetade i, USA, Japan, Kina, Ungern etc etc och sen har jag hag fortsatt själv hitta när jag varit ute och rest och så har jag ju fått fina av vänner o familj osv. Men Tryggve" han kan du köpa från just barncancerfonden och samtidigt göra en god gärning! Det som är bra är att man köper sina saker man vill ha och så kan man öka upp beloppet ännu mer, så högt man önskar såklart!


cool nalle som hjälper..

nä nu måst jag beställa varor..igen.

Låt som går varm i mina högtalare just nu..
Europe, In my time







så G´natt!

Kommentarer
Postat av: cilla

jag har en ny bloggadress. Tänkte bara säga det.

2009-11-15 @ 11:49:25
URL: http://ceciliamaard.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0