1 2 3

..på det 4e ska det ske!
Ojoj nu har det vart 11 timmars dagar hela veckan mången timmars kassaprogrammering, har fått en ny avancerad datakassa på jobbet med tillhörande databas som också hade sina funktioner samt den arbetsdator jag har hemma. Alla har sina olika program att lära sej..Kassan på jobbet är  mycket att ta in och lära sej bara den. sedan finns en dator som är kopplad till den där en massa program finns för olika saker jag ska kunna göra, rapporter, fixa kassakort till personal, personalliggaren etc etc.. sen hemma på arbetsdatorn finns flera program där jag tar fram rapporter till bokföring och div annat arbete som måste göras. Eftersom jag är helt otekniskt ologisk och ointresserad så har det varit en arbetsam vecka to say the least! ojoj IT-Mattias som vart vid min sida hela veckan  har suckat mången gång men mycket skratt har det varit också, han var en kul kille! :) Roligt att jobba med en kille för ett tag, dessutom fick vi en praktikant idag, en söt och trevlig kille som verkligen imponerade på oss tjejer och förhoppningsvis kommer fortsätta göra det, det var också kul. På måndag börjar en ny kille på 31 år, deet ser vi framemot moahaha´! ;)) Nämen, skämt åsido, nu har vi varit bara tjejer ett långt tag och det är alltid bra att vara mixat i ett arbetsgäng, så är det!

..även om jag brås på min far i stort sett allt så finns det en sak jag inte fick av honom...hans ingenjör-gen´. Han ville få mej att gå teknisk gymnasielinje i tonåren och satsa på ingenjöryrket hmm..jag var ändå rätt klok då, sa-det kommer aldrig hända pappa! Jag visste iaf mina begränsningar redan då! Han tyckte inte restaurangbranschen var nåt att satsa på..och det var väl inte det direkt som var mitt mål då heller, vid 16 år menar jag men det blev bara så..man blev kvar helt enkelt!
Appropå pappa så är det hans minnesdag idag 20/11, den dagen han dog för många år sedan MEN vad spelar det för roll när det inte går en enda dag utan att jag tänker på han, saknar han eller önskar han fanns här. Så mycket jag skulle vilja säga och så många personer i mitt liv jag skulle vilja låta träffa honom. Han var den bästa..
en ros till pappa idag

nu måste jag hoppa isäng med 12 kassamanualer i min hand, det blir kvällens läsning ....

night night!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0