Tips!

Vintips till helgen!
 Red truck, 99:- Systembolaget, Pinot Noir
Passar till: kyckling, fläskkött, lax mm.
Den hamnar i min korg i helgen, ett plus för gott vin MED cool etikett!

Boktips!


Har införskaffat denna bok, ångrar mej inte! Imorgon blir den god hemmagjord pizza till middag, klicka här för att provläsa lite! Superbra recept!

Knäckebröd!
Älskar detta knäcke, Vilmas, vi äter mycket mindre mjukbröd härhemma nu sedan jag hittade detta bröd (annars bakar jag allt matbröd själv numer, har ju världens coolaste kitchen Aid så då bör man ju det ;)


Recept: Ost & gräslöksröra (gott till Sesamknäcket!)

400gr riven Västerbottensost
2 dl gräddfil eller Grekisk yoghurt
1 dl färsk finhackad gräslök
peppar

Blanda ihop och servera på knäcket! Yummie!

Tryffelolja!

Det var Roffeman som fick mej att börja använda olivolja med vit tryffel i, på vitlöksbröd med örter eller bara steka färska champinjoner i. Sen blir det ju som vanligt när jag får "dille på" något, jag använder det både här och där. Men det var när jag var i Seattle senast som vi var på Pike´s market i down town seattle jag och M gick runt i dom små matbodarna som jag fick smaka på olivilja med svart tryffel i, oj så gott! Vilken doft. Men som sagt R fick mej att förstå att jag missat nåt inom matlagningen, som så mkt annat, men snart R är det dags för risotto-lektionen! Du har lovat!
 Klicka här för att kolla in olika tryffelvarianter!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0