renovering x 3

nu är jag laddad (efter en mastodont arbetsvecka) att kasta mej in i målartagen, hemma, i stugan och på jobbet (!!!)

Efter en 13 timmars lång arbetsdag igår så är äntligen renoverings och investeringsplanerna gjorda samt ansökan om alkoholtillstånd och nytt kökstillstånd. Ojoj vad mycket papper, siffror och offerter vi tittade på igår.. MEN finally! Nu ska det ske i juni, målning, omöblering, nya lampor, fint kök och diskrum mm mm. Jag är så glad!

Hemma har vi äntligen fixat målarfärg (åtminstone det) så om vi nu inte lyckas låta den stå och torka bort så får jag snart min vita hall med duvgråblå fondvägg och mitt stora linneskåp från mormor blir vitt (det också ;) Fräscht!

I stugan blir det bastun och gäststugan som ska färdigställas och tro det eller ej JAG är den drivande kraften den här gången, "-vi måste måla"   "-vi måste måla"  som ett mantra varje kväll när jag kommit in genom dörrn´...
Fina saker hittar jag jämnt här, just nu lockar fint quilttäcke att mysa under kyliga mornar på verandan nu i maj-juni


Jag som har "dille på" porslin börjar tycka Royal Copenhagen serien är fin men det är kanske för jag börjar bli lite mossigt gammal??!  ;)
Royal Copenhagen


Jag håller mej nog till Mateus! som jag samlar på


  

Men när Lisa Bengtssons fina thémuggar fanns på Indiska i vinter kända jag att jag "behövde" investera i ett par stycken ;) dom är så fina, goda att dricka ur, det! är viktigt med keramik och porslin!



Igårkväll var jag så "speedad" när jag kom hem kl 22 fr jobbet (obs! ej påverkad, ja inte av droger iaf) så jag kunde inte varva ner, satt bara och pladdra om all renovering, hur fint det blir, vilka "fina omsättningssiffror"  jag ska kunna prestera sen...klockan 2.40 inatt nångång somnade jag, halvdöd imorse men euforin fortsatte när jag kom till jobbet 7.20 :) Man är inte bortskämd med fokus på sej i det här företaget om man så säger ;)
Nåja nu när jag får som jag vill så får jag ju skylla mejsjälv, jag som tänkt "trappa ner" får öka takten igen ist hahaha

..tog ett break för kvällens måste SATC, som en ritual, på TV3 varje vardag..Nu när det är klart att film nr 2 spelas in, klar nästa vår så tycker jag det är tråkigt (!) jepp jag vet, borde ju inte tycka det men film nr 1 var inge bra och när jag hörde storyn för 2an så..nae..dom kommer förstöra "the good feeling". Låt det räcka med serien, 6 säsonger med härliga avsnitt man aldrig tröttnar på!


Nu längtar man extra mycket till varje helg för att man får vara ute så mycket mer än man är van, påta på och fixa och dona, hemma och i stugan, ljuset gör en så mycket gladare också..våren är bästa årstiden..man har allt kvar framför sej och varje vecka blir det bara ljusare, grönare, varmare och bättre! Så skulle det alltid vara...


night night!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0