Maj

att det ska ta en sån tid att få ihop nåt vettigt att skriva om, som om det inte händer nåt i ens liv..hm ..det händer massor, alla dagar flyger förbi, jag försöker hänga med, njuta av våren, för maj är min favoritmånad! Ljuset som kommer, ljust om dagen ..ljust om natten..ljus ljus ljus, det gör en freakin´happy!
Det är mycket som gör en glad i maj (förutom ljuset då).."framtinade" kompisar från förr, grillfester, målning både ute och inne, plantering av blommor, solen och värmen, att bara vara ute massor!
På toppen av allt det där så när maj är slut...då har man hela sommaren kvar! (i bästa fall då)

häromdagen fick jag..av mejsjälv rosor, snällt va! Man blir ju så glad ;)))


..på jobbet är man mycket gladare också, tom när en gräddsifon "poffar i nyllet" skrattar alla (Cami)


nu när snön faktiskt HAR smält bort och gräset grönskar och björkarna har slagit ut (hann inte med i år heller och "va med" när dom slog ut, fn gör dom det på nån timme bara eller?!? fattar ingenting ) så får man börja som sagt att fixa i rabatterna. Jag är då tyvärr en sån som gärna planterar blommor, vattnar men INTE ids rensa ogräs..ska dessutom i år försöka mej på en kryddrabatt, vill ha färska örter till maten i sommar men hmm..ja det känns som ett döfött projekt då man dessutom ofta glömmer bort att vattna...vi får se helt enkelt, då kanske R får sin torkade oregano!! ;))

bilder från Valborgs...tänk all den snön är bort nu!


..firades med familjen Engstedt..och Joppis förstås!
  
.."kryp Joppis kryp över diket!"...
  
Poppy-loppy


Samtliga dagar nu fram till vi åker ner till Åsita i Marbella är inbokade med ngt, renoveringen på jobbet, hemma och i stugan tex. Grillfesten, jag och vännen A har den årliga "schemaplaneringsfredan på färjan" , brorsan fyller år, lill-M fyller år och div annat..men sen! Väntar härliga solen (hoppas vi då) i Costa del Sol, lillebror ska ju med denna gång så det blir kul också. Ner till Tariffa, se på hunk´s som surfar med jag och Åsita sitter på dom vita ständerna och käkar fruktsallad, ja..å en och en annan drink då visst ;) DET ser vi framemot å det var ju ett tag sedan jag var där nu!
viva Espana!


 Gibraltar!

  

sweet dreams!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0