hemmakontor

..den bästa lösningen var ett hemmakontor (för mitt adm jobb) tyckte jag, dvs då slipper jag tillbringa massa extra timmar på jobbet efter timmarna "på golvet"...mmmm..ja just det ja..då ska man också tänka på följande...
1. gå hem i tid så man slipper sitta halva natten (har blivit varnad jadå att detta skulle ske)
2. att det kontor med alla tekniska apparater (hatar) verkligen funkar! Dvs dator, skrivare, fax..
3.ha lampor i rummet som faktiskt lyser..sitter i mörkret nu (förutom skärmens ljus då..)
4. ..låsa in "klängapan" aka. hunden Poppy 10 månader som bara vill leka och klänger runtom stolen
5. när jag då väl sitter med alla dessa "problem" så har både ITkillarna på kontoret gått hem och jag springer efter Pd som snart kastar ut både mej och mina apparater :)

suck..ja jag har ju trott på det här att det ska funka så nu är det upp till bevis då...Imorgon ska jag ta nya tag och försöka fixa både lampor apparater och gå hem i tid!

Förkylningen som jag "lurat" iväg med echinagaard luras tillbaka och dyker upp igen, lagom till jag ska åka till Shlm på torsd. Har 3 möten på en dag, ojoj hur ska jag hålla mej vaken (möte=snark för mej) men jag tror det första företagsmötet med den nya VDn blir intressant iaf. Får dricka mkt kaffe, är ju inte van att sitta still och lyssna i timmar...

Har träffat söta Ida för en update, det var längesen sist men alltid lika roligt/mysigt att prata, hon är så mkt yngre men så klok och lik mej i tankesättet och vi har mkt gemensamt. Pratade resor och nu känner jag att jag vill åka iväg, den där veckan skulle passa nu för att ladda och komma i fas, känner mej helt i "ofas" men vi får se om det får vänta till maj iaf, det är ju lågsäsong på jobbet då så då kan man lättare vara borta.
Kanarieöarna blir det då inte som sagts tidigare men kanske Tunisien eller Egypten men helst vill jag ju till US och San Fransisco tex. En spa-resa med Åsita ska hinnas med också inom rimlig tid.


I helgen händer mycket, fotoprojektet med Roffemans sängar i samarbete med Pentik ska bli av finally. Bror har Joppis i veckan så då vill jag ju vara med dom i stugan och kanske dyker M upp från söder! :)
Vädret nu är så lagomt kallt att det är super att vara ute och få friskluft, åka skoter och grilla korv.
Ja vi får se hur det går att få ihop allt

Borde vårstäda lite härhemma också men det får bli nästa vecka tror jag ;))
Lite nya tulpaner i vasen så ser det bra ut!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0