förkyld

.jaha så fort man slappnar av för att det är helg då kommer skiten, förkyld höll jag på bli förra helgen då Åsita var här men efter att ha "druckit" en flaska echinagard så försvann det men jag vet att det bryter ut iaf tillslut trist bara när man är ledig och vill vara i stugan och vara ute lite :(
Jaja en förkylning är ju en förkylning bara och man behöver bara läsa
denna blogg för att tom kanske uppskatta den!
 Daniel var en stark och modig kille, verkligen
Bloggar som berör läser jag ett par stycken i veckan om olika livsöden, det är tunga saker om om människor som har det svårt men jag lär mej av det och livet att man ska uppskatta det varje dag. Synd bara (som jag sagt fler ggr tidigare) att man måste ibland måste läsa om andras sorg och livsöden för att bli påminnd.

Men senaste veckan har jag njutit av både väder och fågelkvitter och gjort en massa roliga saker på jobbet och läst bra böcker på kvällarna mm. Allt för att jag verkligen uppskattar livet och inte vill vara oförskämd och gnälla över småsaker då man vet att så många har det så svårt.

NU ska jag baka matbröd, har gjort det dom senaste veckorna, är så himla less på butiksbröd!
denna blogg hittar du massa recept som lockar jag lovar. Därifrån lånade jag receptet på sirapslimpan jag bakat nu flera ggr. Men Leilas formfranska är det jag ska baka nu, så himla gott!




Dagens höjdpunkt är lördasgodiset idag, haha men from sönd ska jag börja med "ny kost", har mått så dåligt av den tunga maten jag ätit sista tiden, stressen jag håller på med (hastar i mej lunchen på 10-15 min på jobbet) och struntar totalt i salladen dessutom (jag som har tillgång till salladsbuffén varje dag!)
Promenera hem från jobbet ska jag också börja med nu när vädret börjat bli så härligt, åtmistone 3 grr/vecka. Så ladda MP3n ska jag göra och jag längtar för vad kan vara skönare än att rensa skallen i en 45 min prom hem från jobbet, då är man lagomt hungrig när man kommer hem och har dessutom gjort bort att motionera!

Imorgon ska jag jobba men innan det ska jag dejta S för en kaffe på stan (ja eller på jobbet blir det ju.) ser framemot det, kanske tom kan bli en tradition att vi ska hinna med och träffas på dom söndagar vi hinner, annars blir det bara ngt sms här o där då vi båda har så mkt jobb men  det är mkt roligare att ses och sitta o svamla en stund i lugn och ro :)

Hare´ gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0