bättre

bättre dag idag, har energi till tusen (har fortfarande förkylningen på lut dock) , är taggad för utvecklingen på jobbet och vi ska ro detta iland,dvs fixa ökningen på omsättningen som jag satt som mål, en ökning med totalt 75% ;) det blir tufft som 17 men hey ..man måste ha mål!
Sikta mot stjärnorna så kanske man landar ovanför trädtopparna ;)

Vi ska renovera, äntligen har vi fått klartecken på att dom iaf nödvändigaste sakerna skalll vi få pengar till dvs lampor, golv, fåtöljer och resten satsas på köket. Detta blir hur bra som helst!
Bakar som bara den och det är jättekul att laga mat och göra menyer igen!

bilder lånade fr Mad Baker.. Fantastiska frukt & bärtartletter




Imorgon laddar vi med bakelser och cupcakes, till lunch blir det tacokyckling med grillsås och potatisgratäng.
Ny helgmeny med Norrbottensgratäng (renstek och krämig potatis med vårlök) Laxfilé med tzatziki eller grillkryddad kyckling med 3 dipper och vår egen potatissallad låter väl okej?!


Devils food chocolate cake är en klassiker men den bakas på många olika sätt har jag sett, jag gör orginalvarianten iaf 
(fantastiska bilder från Mad Baker.net)


När jag arbetade som lärare på konditori/bageriutbildningen var ett av det roligaste momenten att lära ut -fruitcarving,
hade man tid så skulle man kunna göra salladsbuffén till lunch så mycket snyggare eller varför inte fruktsalladerna ;)) that´ll be the day när man får tid till sånt!
cool melon..
'
Tyvärr är det ju så att man har så stressigt när man ska laga mat/baka etc på jobbet på dagarna men ALDRIG skulle jag slarva, så många caféer och konditorier har så fula bakverk, sorry men så är det. Jag går varje vecka iaf på något ställe/konkurrent och kollar in och sällan blir jag imponerad, inte det att det vi gör är det bästa men jag slutar aldrig höja ribban för att vara nöjd med det jag tillagar, likaså med exponeringen artbetar vi hela tiden att utveckla. Men har man inte passion för detta som så många verkar sakna så går det inte, det ser då ut därefter.

Nu sitter jag iaf och jobbar med åtgärdsplaner och listor av olika slag sen blir det statistik och mötesprotokoll, blir sen kväll ikväll också MEN imorgon är det Fredag!
Lyssnar på Jason och Lifehouse (sorry kusin men jag e såld på Broken... )http://www.lifehousemusic.com/player/default.aspx?mid=3027 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0