Man ska aldrig

.säga aldrig..igår var det dags för den årliga grill/krögarfesten på mitt gamla jobb, alltid trevligt och mkt god mat plus att man får träffa sina gamla kunder och restaurangkompisar men jag sa bestämt att det blir ingen långkväll med party för mej, har aldeles för mkt att göra..hm..låååång kväll och mkt "dricka" blev det ist, jättekul var det men dock inte idag, världen snurrade när jag skulle iväg imorse minst sagt och hjärnan var inte i toppform alls.
 Imorse ringde dessutom en säljare från en lampaffär där jag varit och tittat på lampor till jobbet, han snackade om dom nya EUreglerna för glödlampor..klockan 8,20 på morgonen What!? jag hajja ingenting..jag orkade bara inte koncentrera mej så jag satt bara och hummade tillbaka i telefon, han måst nog ha funderat över min intelligens imorse..

nåja lampan som nu är aktuell (Kartell lampan är tf avvskriven kan man säga) heter Pikant och finns i flera fina färger, två funderingar finns dock, blir den för liten (dom ska ju dock hänga i 5m panoramafönster)?...vilken färg ska man gå på?..oj  suck, jag som aldrig kan välja när man får så många alternativ, tänk om jag tar fel?!

Idag har jag och fina A vart ute och käkat, flanerat på stan i diverse klädärenden, hon är my personal shopper :) vi ses så sällan nu och då är det skönt att ta till en rejäl fredaseftermiddag tillsammans även om båda har ont om tid men när det gäller sina kompisar får man aldrig tänka så.
 Igår fick jag en stund med R, åkte runt och gjorde ärenden i olika affärer och hann med en fika också, han ska åka på jobb söderut och då blir det mindre tid ihop :( nåja dom där dagarna upp till Jutis blir av..då myggorna dött! ;))))

Just nu så skulle jag kunna..#¤%"# för en bägare med Ben n´Jerry´s!! Så sugen men ist så planerar jag för en detoxkur, recept från Å i Spanien som just konstaterade att nästa torsdag så sitt vi ihop ikvällsolen därnere och drick sangria
 "Half baked" är favoriten!!! mums!

Imorgon ska jag och Joppis fiska i stugan, there´s a first time for everything ;) men det blir utan mask på kroken! jag kör med brödbit hahaha, jag har maskfobi bigtime så ..men det viktiga är ju inte fisken det är att han får "fiska" lilleman, vi ska ha picknick har han bestämt så kakor och saft ska vi ta med till hamnen hoppas bara vädret är bättre än nu, iskallt och blåsigt värre!

dagens musiktips blir bandet Rooster, men istället en uppmaning att kolla in deras hemsida, klicka
här, kusins musikaliske man är fab på sång och instrument, det är ett superband att boka för alla möjliga tillfällen!!

men nu är det dags för en "lullaby" för mej för nu borde jag verkligen slänga mej isäng, blev ju inte många timmar inatt...
 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0