detox

detox för både kropp och hjärna?
Jag kör en detox denna vecka som tanken var med att jag skulle komma ifrån sötsuget och rensa kroppen ..och liksom ..start fresh!
Men istället så håller jag på tappa minnet, idag när jag skulle ta ut pengar på bankomaten så kom jag helt plötsligt inte ihåg koden..efter flera år med samma??! Sen när jag skulle logga in på jobbdatorn hemma så kom jag inte ihåg varesej anv.namn eller lösen...och nu sitter jag och funderar på vad det var för jobb jag skulle göra ikväll egentligen..hm well jag kommer nog ihåg det när jag är på jobbet imorgon igen.
Bankkoden vete sjutton..ingen har poppat upp än i huvudet och det enda jag tänker på är..ägg??!! Jag är så in i helsike sugen på en äggmacka, knäckebröd med äggröra!! Det ekar i skallen..ägg ägg ägg....MEN jag ska inte ge mej, ett par dagar till med denna konstiga dryck och en massa théer ska jag härda ut, allt kommer bli så gott på fredag, speciellt eftersom canelloni står på menyn, jag ska baske mej göra färskostfylld canelloni med färssås ...mmmm Dream on girl!


.efter en fab vecka i Spanien så känns det lite trögt att komma tillbaka till jobbet en och en halv vecka innan man får gå på semester igen, svårt att få in växel två sas..men då får man roa sej så gott man kan, sitter och planerar lunchmenyer för hösten (!) inte så smart att sitta och kolla matrecept när man detoxar..men "pain is weakness leaving your body" hahaha
Det blir mycket "grönsaker" i höst i maten, jag ska göra massa nya roliga recept, det längtar jag till men sommar först please!                                               

Wille-vovven har varit dålig i veckan och det är med tungt hjärta jag iaktar honom så vi vet när det är dags, vi ska inte låta honom plågas alls men veterinären säger att än så länge är han pigg och vi kan vänta, han e så glad och go nu, småskuttar omrking som om han vill visa att han kan än...Poppy verkar se att han varit dålig och håller sej i hans närhet, dom sover alltid brevid varann, tänk i höstas morra Wille så fort hon kom nära, i flera månader.

Ett av gårkvällens låttips från R..avslutar kvällens dravvel.. ;) nattinatti!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0