48 hours

.ja det var det renoveringen på jobbet skulle ta..48 timmar. Det var grovrenoveringen som skulle ta 48 timmar och sedan tar de mindre "pysseljobbet" vid...dvs belysning, gardiner etc etc. Å ja..vi grejade det, tjejerna och jag, vi har målat väggar, skrubbat kakel, burit grejor, flyttat kylar och frysar från källaren och upp och ut med trasiga kylbänkar som vääger ton...allt detta sjäva för bärhjälpen ..liksom uteblev, ja inte den vi fick från våra familjer såklart, dom har i vanlig ordning ställt upp. 3 pers (!) har "brottats" med en cementkruka en gammal blomma stått i i restaurangen..tog ett par timmar att fixa ut den och iväg på återvinningen
Golvslipning och fönsterputs har vi dock sluppit göra, det ena kan vi inte och det andra är för riskabelt med 5 meter höga panoramafönster..men hey nog hade vi säkert grejjat det också ;) säkerligen om vi gett oss på det.
Pust imorgon är det möten hela dagen och sen är det int emånga dagar kvar innan semester!


sent igår blev det att åka till stugan efter jobbets renovering och fortsätta på gäststugan vars mål är att få färdig till midsommar, trodde aldrig det var så mycket jobb med denna lilla stuga men den har både kostat långt mer än planerat och tagit mången timmar att färdigställa så det är bara köra, belöningen blir ju bastubadet sen då :)

Idag har jag dessutom fått mej 2st pallkragar som jag skall ta dit ut, till stugan och plantera min kryddträdgård i!
Något som jag bara önskade vi kunde ha häruppe (tror inte det funkar här..) är rosenmagnolia. åh så fint ett sånt hade blitt i trädgårn´, gillar ju syréner men dom blommar ju så otroligt kort tid!! :(
rosenmagnolia


.oops kom på mitt i allt att jag imorgon ska ha klart min utbildning som jag går på webben, chessuz där höll man på slarva bort det också, dessutom så såg jaa nu i min ena jobbmail att jag tydligen hade möte 18e maj i Shlm, hmmm..det stod bara i protokollet jag nyss fick att jag var frånvarande jo det kan man mycket väl säga att jag var "frånvarande"! Dagens pinsamma...får fn kolla i almenackan vad jag gjorde den dagen..

Nu är det mest roliga saker framöver inbokade, imorgon blir det en tripp till kusin V, lill-M har inte firats och mina hundar behöver lite kompisspring ute på landet
På torsdag är det stora grillfesten på "gammeljobbet", hoppas på bra väder i år..
På fredag blir det den årliga "schemaplaneringsfesten för 2 dvs jag och min vän A började med denna "tradition" för många år sedan då vi jobbade ihop, vi kom på att man kunde göra sommarscheman på ett roligare sätt än tidigare, mer säger jag inte, sedan dess är det ett begrepp vi ser framemot varje år, henne har jag heller inte firat då hon fyllt år också..ojoj
Sen stug-lördag på nationaldagen och så hem och packa för Spanienresan!
going here...


nä nu måsta jag kolla lite närmare på kudden som Pd brukar säga, sov gott!

Ps..
kvällens musikbidrag är i ganska vanlig ordning hittat av R, fattar inte hur du hittar allt!! ;) men bra är det..
http://www.youtube.com/watch?v=tz8BvSiop5Q
klicka även  HÄR !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0