rastlös

..att vara ledig är inget man är direkt van, iaf inte flera dagar på raken dessutom regnar det men jag ger inte upp, detta ska bli en härlig semester. Igår blev det bio med fina A, vi såg "the proposal", förutsägbar film men ändå sevärd
Nu blir det åka tillbaka till stugan, där väntar Joppis, vi ska gå till stranden och fånga spigg, jepp, babyfiskar som simmar i gäng säger han!
Sen ska vi baka bullar och småkakor, imorgon kommer C&B som vi inte träffat på hmmm..tre år! Tiden går fort men det var min bästa vän hela min uppväxt så dags för träff verkligen.

Varje dag denna ledighet, ska jag göra något som jag hela vintern gått och suckat över att jag aldrig hinner med, allt från läsa massor av böcker till bio, träffa kompisar, baka och laga nya maträtter etc men som sagt behöver bara "vänja" mej först att inte behöva jobba (ska erkänna att jag idag suttit och kollat jobbmailen och godkänt fakturor och så var jag bara tvungen och ringa dit och kolla läget..hmm jaja men det tar sej iaf snart ids jag inte det ;)


nu ska jag packa bilen, igen, har tömt torrförådet härhemma och tar med mej alla mjölpåsar och dyl dit ut så man kan baka och laga mat.
Ikväll blir det bastu igen, lovely speciellt nu när det är kyligt ute igen, hmm just jag kom just på att jag skulle koka rabarbersaft också! Vilket påminner mej om att jag måste ut och hälsa på K och sno med mej lite rabarberblast!


Rabarbersaft:
1kg rabarber
1,8 L vatten
4,5 dl socker
saft av 1 citron

choppa upp rabarebern i små bitar koka i vattnet (rör ej, då blir det grumligt)
sila bort rabarbern, koka upp igen med citron och socker, kyl ner och häll över i flaska!

nä det här går inte nu måste jag iväg! tjohej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0