It´s time

It´s time....för princessan i hemmet aka Poppy att börja sova i egen säng så matte har "klickat" hem en fatboy doggielounge..
allt för att lilla damen ifråga inte skall ge mej dåligt samvete när hon skall sova på golvet i egen säng, när hon var valp och vägde ca 3 kg var det rätt mysigt med henne i fotändan..Men nu när hon väger dryga 8kg och helt plötsligt menar på att kudden (!) är henne splats då blir situationen liksom ohållbar. Så min tanke var att med denna "mys-säck" på golvet så borde det gå...och plus lite Frolic..eller mycket blir det nog..

en fatboy i metallic hade passat fint i vardagsrummet men tyvärr så är dom lite skrymmande (har en svart i stugan) så den får inte plats, men fina/sköna är dom, alla gillar att slänga sej i en fatboy ;)


It´s time...för oss att packa ihop en restaurang , ett café och en salladsbar dvs mitt jobb helt enkelt men hey! jag har ju ett jobb kvar att gå till så bli inte förskräckt, bli glad som jag för nu kommer jag få en mer "normal" arbetsbörda eller ialla fall vill jag tro så..(lite extra uppdrag har jag redan tagit på mej så man inte blir helt sysslolös ;))
Men med 2 veckor kvar till allt skall vara urstädat, ihoppackat och ja..avslutat så går jag just nu i dagarna omrking planlöst i lokalerna..och rycker i nån kartong, kastar ett par karonger och får frossa över alla kartonger som är fortfarande kvar...Hjälp, hur fn ska jag hinna detta, nä nu måste jag rycka upp mej och få fart på städningen!!

Efter jobbet idag så for jag till Hemtex, (till den andra butiken mkt längre bortfirån den som ligger alldeles bredvid mitt jobb pga dom är så jla sura på den butiken nära jobet, dom är såå trevliga på den andra butiken dock!)
Där "tröstshoppade"jag..jo..jag gör så ibland fast det är januari och man borde hålla igen och ja..spara lite men hey..nu beövde jag fina nya lakan från US Polo Assn. Fina vita med grå dekor..(och sen köpte jag faktisktett fint set åt min syster också som jag ska åka dit med snart) plus 2 nya kuddar till sängen (älskar att ha mkt kuddar!) och ett par extra satin örngott...det blir ännu mer nice att sova i stugan till helgen!

Åh ser det inte nice ut va!??
dessa köpte jag..


It´s time..att börja lägga ner en ordentlig stund varje dag åt att försöka få Poppy att bli mer lydig, hon är så lättlärd och det är kul att jobba/träna henne så ikväll var vi ute på lång promenad och hon var lös och kom nästan (!) varje gång man ropade på henne, en hel del Frolic gick åt (fick inte varje gång såklart) och imorgon ska jag fortsätta att träna henne.
Det som bekymmrar mej är att hennes energi är helt omöjlig att få ner, man promenerar, leker och hon får busa nån gång då en villig lekfull hund i området går förbi (vilket inte är ofta, här bor mest sura tanter med lika sura terriers :(
Min tanke e då att borde det inte vara en bra idé att skaffa en liten (med betoning på liten) lekkompis till henne?!? Typ en liten Mops... :) (cocker spaniel, grand danois och mops=mina 3 favoritraser)
Kolla så bedårande, en svart liten tuff sak..åh..om man bodde själv så..då hade jag för sjutton skaffat en till!
 valp från Lixias kennel i Umeå! Bild lånad från lixias.se

It´s time.. hoppa i säng, somna till SATC som börjat om igen i repris, men jag tröttnar aldrig på den serien..fast jo jag somnar ibland ifrån den ;))
Gonatt!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0