irriterad

..kan jag bli på mycket OCH blir det just nu också..
allt från...
 detta med upptäckten av "dunskandalen".. (fn jag har ju en ny Canada Goose jacka jag är nöjd med, ska jag lämna tillbaka den nu?!) Jag kan inte fatta människor som plågar djur, finns inte i min värld, men vi som konsumenter måste tänka om och företagen först! Ros till IKEA och Åhléns som gör det!!
till...
att ngn "stackare" fått en mazarin som tack för 25-årig tjänst. Det var företaget Kubal Aluminium i Sundsvall (läs Expressen) denna "hemska" händelse utspelar sej på. Företaget som hade sin glanstid (som så många andra) på 80-talet, knäar nu (som så många andra)  och har varit tvungen att dra i alla bromsar som går (hoppas då även VDns lön) och därmed dragit in guldklockan och middag till senare tillfälle mot en mazarin och kaffe i caféterian. (löfte om att gottgöra detta så fort som är möjligt dock) JAHA vfn är problemet?  jag skulle då hellre ta en god mazarin än en ful guldklocka som ingen vill ha på sej och som heller inte har ngt större värde om du vill byta in den (morsan har fått en så jag vet) Bohoo :( gnäll på nåt annat vettja´!! Uppskattning från företaget värderas väl inte i tacky jewelry?!
Men vad vet jag, jag har inte fått ens en mazarin som tack från mitt företag och jag är glad ändå! ..för jag tar en till fikat iaf hehe (och klappar mejsjälv på axeln dessutom, det ni! ;))


jaja nog gnällt nu...
Quesadillas till middag imorgon tänkte jag...har ju svår abstinens då jag ej lagar mat på jobbet föt tillf'ället, tar längre tid än man trodde att fixa köket så det blir att gå bärsärkargång hemma, idag har jag bakat bröd från Leilas bok och kokat risgrynsgröt, sjutton också vad gott det är! Klarar inte av sån där sliskig BOBgröt, smakar vanilj och har knappt nå gryn i sej, fn det är ju inte grynen som kostar!
Nåväl quesadillas imorgon och så ska jag göra citronlemonad!
lånad bild från Pioneerwoman
kolla in denna blogg! Pioneerwoman vilka bilder och recept!
"V" du måste kolla in denna sida, Ree berättar om livet på deras ranch med otroliga bilder på djuren och omgivning etc och dessutom (!) massa bra recept med bilder till! Tänk om man kan åka dit och "hyra" in sej!??

Nae nu är det nattinatti, bokslutsdag även imorgon i "hemmakontoret" och sen måst man upp på vinden på jobbet och börja rota fram alla "viktiga papper som åkte upp dit i all fart i förra veckan, oh god..det kommer att ta tid hoppas jag märkte lådorna rätt bara ;)

Night night!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0