sjukling under täcket

Torsdag
sjukling under täcket, det är jag det :( Jag har bara vart hemma från jobbet totalt nu 3 dagar på 7 år. Igår blev jag förkyld och idag bestämde jag mej för att stanna hemma och försöka kurera mej då det är en jobbig månad men..det kliar i kroppen av små-ångest"..det känns lite onödigt att slänga bort en dag i sängen under täcket men skönt då jag har feber och frossa. Så nu får jag ligga och lyssna på massa bra musik R fixat fram, skriva lite julkort och orkar jag på eftermiddan så får jag köra lite pappersarbete hemma så har man mindre oro imorgon.

Tok bra musik från Plan Three, Still broken...åh så bra.



Fredag
.ja det var bara pallra sej upp ur sängen med enorm huvudvärk, feber och dann MEN jobba fredag är kul även om det är busy. Dessutom så var det dax för den årliga after worken med kusin V, vi har hela vår uppväxt (i stort sett) firat julen ihop med släkten och våra familjer men sen vi blev vuxna så blir det ju inte så lätt med alla familjer etc så vi har en jul-after work med juklapps utdelning och det är alltid lika kul och fina böcker fick jag bla Pioneer woman cooks .Hennes hemsida är så great,, med otroliga foton från hennes ranch där hon lever med sin Marlboro man och deras barn o alla djur. Massor av coola recept med biler finner du där men nu har jag i min samling hennes bok  thanx!! :) kusin,   Dina julisar ser man framemot, genomtänkta, alltid
  

Vännen Åsita är hemma från Spanien så hon haka på också så det blev snack och planering om en fest i mellandagarna för hela gänget, kul!
men eftersom jag kört detoxkäk hela veckan (raw food, alltså bara färska grönsaker och frukt) och dessutom åkte på en förkylning förmodligen pga kuren (kroppen rensar) så blev det inte mycket god vin där inte och kände inte för det heller, inte ens maten men gott sällskap som sina vänner är alltid det bästa.
 Men imorrn är det dags för personalfest och det ska bli kul. Vi har desutom slagit ihop den med min vän S och hennes restaurangpersonal så det blir extra kul då!
Så ikväll får jag ladda för hela dagen är fullspäckad, börjar med Nuskin seminaruim, sen ansiktsbehandling av vännen Å och sen massa fix och dona för att få festen att bli perfekt :)
Stressig dag men ser framemot den mycket,god mat (hoppas vi) och gott sällskap men mycket kul saker som kommer hända, det vet jag :)


Åhh NU vill vi ha lite snö! Det går ju inte ha gröna gräsmattor i december! :(
 Jag vill göra snöbjörnar ...  ;)

Nu! avslutas fredan i soffan med nya kokboken jag fick som julis idag, behöver varva ner,
Natti!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0