mamma säger

..att min mamma är ganska dramatisk emellanåt är ju ingen nyhet direkt men ikväll efter en tung 11 timmars arbetsdag kommer man hem lagom febrig och däckad och somnar ganska skönt på soffan..DÅ! väcks man av den ilskna telefonsignalen och mamma utbrister- Nu måste du gå och ta svininflensa sprutan, två 40-åringar har just dött!!....Hm -tack mamma! det var precis den peppningen jag behövde ikväll...

I helgen var det tid för både after work på fredan och julfest för jobbet, den senare anordnades på min fina vän S restaurang med dennes personal och det blev lyckat som bara den, tycker jag. Vi käkade gott, lekte fåniga lekar (bla mat-fear factor, min restaurang vann! ;) och det blandades goda drinkar av kock-J. Att man blev ganska så "glad" gjorde inget, energin flödade trots febern man dragit på sej :)))
Superfina julisar fick jag av min fiiina personal också! :)

Nu sitter jag å huttrar som bara den, trots en stor balja thé nyss slunkit ner...har feber, igen och hes, ingen röst här inte men annars känner jag inte av att jag ska vara förkyld, konstigt..

Nu vill jag snart baka lite härhemma, fylla lite godsaker i skåpen sas Även om jag inte är sugen på att äta, det är att göra som är roligast. Ett nytt recept jag ska prova helt klart i år är marängfudge!
Klicka
här för recept. Göra egen glögg och baka pepparkakor av det bästa gamla superrecept man kan ha, ska jag naturligtvis också göra!..frågan är bara när ....


Inatt kom snö, äntligen!!
Det är så fint ute nu och lagom tgemperatur med -10gr dessutom, ska bara sluta ha frossa först, ingen bra kombination :( Men glad är jag iaf för snön, kanske kanske får man sin vita julafton :)
så fint att dekorera träden ute med ljusslingor!

Nu är det verkligen dags att få iväg julkorten och beställa dom julisar jag tänkt från nätet, problemet är bara att jag hittar så mycket roligt och fint jag själv vill ha haha. Som ljuskronor och ljusstakar, hela tiden och det är väl ungefär det sista jag behöver och dessutom var det ju till andra jag ska köpa inte till mejsjälv. Nåja en å annan liten sak kanske slinker ned och klickas hem ;)

fin ljsukrona från
kungkarusell


.och
Bloominghome..


formodesign..




men som sagt ljusstakar/kronor är det sista jag behöver men man kan ju köpa och ge bort ist :)

HÄR är en lampa jag vill ha på väggen, i stugan, MOO. Jag gillar djur i inredningen och då menar jag inte uppstoppade! ;)) Men lampan e lite fööör dyr men man kan ju alltid önska sej..;)
Finns på
formodesign..
cool

denna går om och om igen i högtalarna..


Nu är det dax för en balja thé till och sen hopp i säng!
10 dagar kvar till julafton!


Natti!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0