julstress

..för oss på vårt jobb iaf börjar perioden nu då gästerna inte alls är speciellt trevliga och det kan jag bara konstatera efter alla år i branschen att det beror på julSTRESS! Dom är griniga och stressade och tar ut det på oss..har inte hajjat varför tidigare men så är det för det är just bara ca 2-3 veckor innan jul och ingen annan speciell tid på året. Vi hade lite växel i dag i kassan, det Brukar alltid gå bra, man frågar lite här och där och då får man rätt bra med växel men inte nu nähädå, då får man höra att man "planerat" dåligt osv Tar lunchbrödet slut i korgen blir det nästan katastrof! Eller vattnet i kannorna..eller smöret till brödet, fort fort skynad skynda..men å andra sidan är det back to normal igen i januari, alla är trevliga igen och inte alls stressade


Själv ligger jag efter rejält i julstöket" , har inte fixat hemma (förutom julbelysningen då), julklappar får jag handla dagen innan troligen och julbak och mat..hmm MEN jag ids bara inte stressa, december månad tycker jag är som mysigast pga det är mkt fester, after work, glöggkvällar och man får träffa vänner som är hemma över jul..så no stress!
Längtar efter juldagarna, då ska jag vara ledig och bara MYSA! läsa (har ju flera böcker som väntar och alla tidningar) och sen ska jag hinna träffa kompisar och familjen DET är väl det viktigaste

Nåja lite julisar har jag shoppat på nätet iaf så det är ju bra att det finns.

Detta gråaktiga  slaskväder dock, det! gör mej stressad, när ska snön komma? Eller kommer den alls? Vad händer med klimatet (är ingen rädd längre?!?) då det är konstant plusgrader häruppe nu :(


Men nu har en kompis landat i Australien som flyttat dit och mailat att det är underbart med sommar och sol även om det lackar mot jul, en annan vän från Australien har nu flyttat till grannlandet å längtar desperat som jag efter snö! Please give me a white X-mas! säger Vi båda iaf...

Jag skulle vilja lejja bort städet härhemma och bara "pynta" själv, tänk vad skönt att få komma hem till städat och skurat och bara få småfixa själv :)

Jag och C på jobbet kör detoxvecka med bara raw-food, frukt till frukost och grönsaker till lunch och middag och olika juicer däremellan, man mår great som 17 det enda bara är att det blir jobbit med allt tuggande och lite less alla grönisar/frukter, dom jagar en i sömnen nästan!...


Jag är dessutom påväg att bli förkyld å det vill man inte när helgen är fullspäckad med roligheter men det är bara att käka lite echinagaard och hoppas på tur ...

Julklapptips! fina armbanden från Humanity! Gillar när det är för en god sak också :)
Hittar dom HÄR Paketet kom idag, 2 (!) dagars leverans! Nice...
 

dax att betala räkningar och skriva lite julkort!

nattamusik från Snowpatrol..so great i somras i Gtbg..



R! jag väntar otåligt på partystjiven! :)

G´natt..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0