Rensning

..i hem och hjärna pågår just nu!
Inrednings och mattidningar har jag gått igenom och rensat förfullt under veckan, måste bara minska högen och ser nu nöjt på den lagom "lilla" högen som blev kvar :)
Jobb ikväll varvas med rensing av kontoret, oj sicken röra, har mängder av papper som behöver arkiveras så imorrn måst jag iväg och skaffa ett gäng pärmar och tidskriftshållare så det blir lite lättare att hitta bland jobbsakerna.
favorittidningarna , dom enda som får stanna kvar i min samling..just nu
Elle mat & vin och Lantliv
 sååå bra recept och bilder!

 älskar allt i den tidningen plus bra recept!

Jag är intresserad av betongsaker, i inredning menar jag, har alltid gillat Tove Admans design, speciellt ljusstakarna och betonggolvet..
 
betonggolvet skulle vara fint i trädgården i stugan, en bit ut på gräsmattan där man gärna sätter solstolen och sitter med sina tidningar :) Ljusstakarna vill jag har flera av! så fina..
Såg Medborgarskolan hade kurs i betonggjutning, tre helgdagar, vore kul men som vanligt passar det inte in med jobb/resor så det får bli en annan gång, precis som med floristkursen i våras, när man väl fått plats så gick det inte alls ihop med övrig planering MEN nu ska jag ansöka i tid till min kurs i Grythyttan, dryckeskunskap, öl, vin och sprit, vill gå 30p för att bli sommelier, det vore nåt. På distans förstås, det absolut bästa, slipper man studielån och kan jobba samtidigt!

I veckan ska kontoret bli färdigt och ordning och reda, ska bara hitta passande skrivbord där vi båda får plats, helst skulle jag vilja ha ett med hylla med flera fack för alla smågrejer men sådant går inte hitta häruppe i norr, så det får bli nåt mer IKEA-praktiskt (=tråkigt)



i fredas gick vi och kollade in nya IPhone och nu står jag i kö (?! what?) på en vit sådan..så då får vi se hur länge det tar, jag ska fimpa ett av mina 2 mobilnr och bara anv mej av en redig, rejäl mobil, som man kan anv till det mesta.

I helgen har jag försökt vara ute så mkt som möjligt för snart är det dax att börja "frysa" på allvar igen, suck, denna fina sommar är snart ett minne blott men hösten är fullspäckad så förhoppningsvis går det fort fram till jul sen är det ju inte länge kvar till våren! ;))

Night night!

my advice..



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0