internettips/bloggtips

..det var länge sen man hade tid (och lust) att sitta framför datorn och surfa , inte för att jag har det nu heller (massor av pappersjobb väntar) men man måste få lite inspiration både till hemmet och till jobbet så det är värt tiden, ibland, man sitter framför datorn. Hittar så mycket just nu..

till jobbet skulle jag vilja få in Firefly dryckerna, goda och snygg design!


Vi har massor av thé sorter i caféet och så ska det vara, allt från olika svart thé till vitt, rött, grönt och örtthé. Men ett märke jag kan rekomendera är
Johan & Nyström s thé, oj så gott, vi har både grönt och svart thé därifrån tex Sofo eller Studio 54 :) Nu när jag kollade deras hemsida så blev jag sugen på anmäla mej till thé-skola, jag är nämligen i Shlm då i sept då dom har det, ska kolla om det hinns med! Kolla in deras otroliga blomthéer!
 Jasmin Fairy
 Little Princess
 

När jag behöver middagsinspiration hem så kollar jag ofta in
Kryddburkens recept, hon är jätteduktig fotograf dessutom så man blir vrålhungrig!
Kalasgott är en annan blogg jag brukar kolla, enkla recept och bra fotat likaså Linneas skafferi.
och gillar man som jag baka kan man checka Daniels sida eller framförallt O´holy sweet den tjejen ger mej mindervärdeskomplex som konditor! Varje gång jag ser hennes bakverk så känner jag sån längtan tillbaka till att jobba som det och vill bara baka!!
bild lånad från O´holy sweet


Imorgon på jobbet ska jag baka franska maränger, sådetså! Dom e så goda och fina att ha på buffén
sega chokladmaränger
Madbaker är värt ett besök, chezzuz vilka kreationer! Kakorna är fantastiska!
bild lånad från Madbaker


Annars funkar ju recept.nu också bra om man vill ha ett recept snabbt. Jag har en egen "sökmotor" iform av R, det han gör i matväg är så fräscht, gott och ser great ut så han e min levande matidol! Försöker övertala honom om att börja med/som "rent a chef" dvs att man kan hyra honom för matlagningskurs eller bara komma hem och laga middag åt en om man är ett gäng ´tex. Så säg bara till när middagshjälp behöves, jag vidarebefodrar!

..nåja nog om mat och bak!

Inredning..
hemma så ska "gästrummet" göras iordning, finally, jag har hittat en tapet i Drömhem & trädgård senaste nr så nu gäller att få tag i den..
 den gula tapeten som skymtar i tidningen skall jag ha!!
Bra indredningsbloggar är:
Magdalenas hem, hon har Parcourrier internetbutiken jag älskar! Men hon är en suverän fotograf och inredare, det enda jobbiga är att man får mindervärdeskomplex där också av att se allt fint hon gör :( haha
Dreamhouse är en annan blogg jag kollar ofta och vill man ha lite mer info om allt möjligt inom inredning så är ju proffset Husmusen nåt att kolla in!
Internetsajter där jag brukar beställa eller iaf VILL beställa ifrån är (förutom då Parcourrier, favoriten) Baazar, mkt värd att kolla in, bra priser på fin fina möbler! Kolla bara här...
detta Kangbord är så fint! Bara "måste" ha..suck men jag kan ju inte ha en massa rumsbord och inget att sitta på haha..



kistan är så fin, passar i alla rum (nästan) hemma eller i stugan..!


och ett vitt skåp till Mateusporslinet önskar jag mej också.. ;)


Andra tips:
Bloominghome har mkt till den danska vita stilen
Cosas har mkt fina saker, lampor, keramik etc
Country by mail lantlig inredning
Housedoctor ÄLSKAR dears saker, måste åka till Danmark snart!
Kent design modern inredning, märkesdesign men jag hittar sånt jag vill ha ganska ofta, sevärda tavlor!
Möbelgrossen har ett skåp jag vill ha, ett vitt till mkt bra pris!
vitrinskåp för 3650:-  ! som hittat!
vill man ha lite mer fina bilder att titta på så kan man kolla in Lexingtons hemsida eller Ralph Laurens, oj så man kan fastna ;)) farmför datorn och drömma sej bort! Lexingtons fall collection är great!
Vår egen Norrlands nya Lexington/Ralph Lauren/ Gant designer Silbaniehko kommer inom kort uppdatera med nya höstbilder, kolla in där på en vecka eller två!

ojoj vad klockan dragit iväg, mer tips får komma annan dag!

sleep tight!!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0