höstmys eller höstrusk?

.ja frågan är ska man bli deppig för att hösten är på väg med stormsteg eller ska man se allt det fina om kommer med den?! Jag brukar köra lite "varannan dag"-åsikt på den..ena dagen är jag deppig som fn för att nu är somaren slut, jag som njutit så av denna sol och ledighet..och nästa dag påverkas jag av alla "höst-mys" reportage i tidningar etc, fram med filtar, på med nya kläder i höstfärger och ut och köp ett stort fång solrosor och sätt  i vasen!
Hmm nja..jag måste nog erkänna att jag kämpar stort med att tycka det är okey att det blir höst. like it or not.

Nu är det sjuk-tider här hemma, Pd är däckad sen över en vecka vilket också borde betyda att jag är på gång och få "vad han nu har förnåt-sjukan" men hoppas ju jag slipper!

.så när det är söndagskväll, man varit tvungen fara hem från lugnet i stugan och sätta sej med bokföring, beställningar, mail och annat.. så var jag så clever i veckan att jag beställde en present till mejsjälv lagom att hämta ut på posten-Konsum idag, paket från Eleven... en ny locktång, en bra sådan som ska fixa håret fort, tycker det är enormt tråkigt att fixa håret men roligt nån gång och  att inte måste ha det uppsatt jämnt! Lockar i ett enda drag, ja vi får väl se!
 
Babyliss iPro 230 iCurl

imorgon tänkte jag åka på heden och köpa nya plädar att sätta på stolarna i stugan, det är fint och mysigt att ha när kylan nu kommer, inga solrosor i vasen här dock eftersom det är Pd´s fasa haha

bilder från Lexington.




har letat ett tag efter utelyktor att sätta i rabatterna men inte hittat några stilrena som passar oss men dom här är iaf färgglada...
 kommer från Cosas

...där finns en utelampa jag gärna skulle sätta på gäststugan, vi får se vad budgeten säger :)
 
stilren och fin utelampa, passar perfekt på gäststugan!


..denna lampa skulle jag kunna ha varsomhelst hemma och i stugan, fin!
också från Cosas...

Nä nu är det bästa jag tar tag i lunchmenyer och varubeställning!!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0