från ytlighet till inre styrka

..när jag e down så funkar ofta termen "unna sej själv" (Pd hatar den frasen haha) ..lite småpaket med beställningar från nätet och sådär till större saker som planering av storstadsresa till London med tjejerna...det funkar ...yes, man har nåt annat att tänka på :)
Från
Eleven kan man beställa mycket roligt, presenter både till sej själv och andra ;) Dom har bra service och det går fort, fick mitt paket på 3 dgr (!) och dessutom får man småpresenter med i lådan, kul! Har dille på tvålar nu, köper till badrummen och några på lager, luktar så gott! Anna Sui´s  Secret wish är kanon, luktar lite tvål den också, kör på hudlotion, parfym blir för starkt. Hittade en annan sida, Parfym men den var inte alls billig såsom dom påstår, där slog Eleven dom i priser ordentligt så det lönar sej att kolla!
I´m hooked on Anna Sui!
härlig body scrub!
fin tvål!

Jag väntar och väntar på Parcourriers höstnyheter, det är verkligen en sajt med classy inredning för sej, helt i mitt tycke!
hennes, gå in på Magdalenas blogg
bilder lånade därifrån 









Från det ena till det andra, min mamma granskade  mej noga här en dag..sen sa hon.."ska du verkligen ha så där långt hår vi din ålder"?! What?!...e man för gammal nu för långt hår också...tjejerna på jobbet protesterar högt mot att jag ska klippa av det men nu är ju tanken sådd..så jag tänkte ta denna bild, gå till frisören Ami och säga kan du fixa det här?! ...alltså jag vill ha the whole package! se ut som Helena Christianssen också!! ;)))


Flyg till London kan vi nu boka för en okej penning men måste bokas innan måndag då deras drive går ut...hm gäller bara pricka in rätt weeekend så är det klart också! Fast hösten är så fullnokad redan så det blir tufft att hitta en helg som passar alla men hey jag vill åka så nu måste vi bestämma oss tjejer!
 Picadilly Circus

Idag hade jag min timma med "Louise" =kbt terapeut, jisses vad hon har rätat ut issues senaste tiden, allt låter så självklart när dessa proffs lär en hantera saker och tänka "rätt" fast man egentligen redan kan ju men ofta tänker man "rätt" från början och gör fel..sen.. Men det borde alla "unna sej" , ngn proffisionell att prata med, ordna upp dom småsaker som man "tickar fel på" helt enkelt! Sen är det ju så att ens kompisar får funka som "kbt-are" däremellan men dom bli ju mer objektiv på nåt sätt ju haha
ett slag för
kbt!
"Louise" sa idag-gör något oväntat Å.., gör något roligt..hm jaha vadå då..typ bergsklättring eller?! Nä det enda småtokiga och oväntade jag gjorde idag var plantera ett par ljung i krukan på bron..i tid..dvs innan snön kommit (plus att jag fick bort dom visnade sommarblommorna!)
MEN ..imorgon kanske..imorgon ska jag göra nåt jag aldrig brukar..vad vet jag inte än..livet är fullt av överaskningar!
..kanske..

På kvällen nu när jag inte riktigt kan somna direkt så att säga så försöker jag mej på att läasa Depak Chopras- Att välja glädjen. Dom första sidorna fattade jag ingenting av men nu kommer saker som..Namaste...
"Sanskritordet namaste (uttalas namasté) betyder "anden i mig ärar dig"- ta för vana att varje gång du får ögonkontakt med en annan människa tyst för dejsjälv uttala namaste..Det är ett sätt att bekräfta att den personens väsen är detsamma som ditt väsen.
När du gör det kommer allt hos dig-ditt kroppsspråk, ditt ansiktsuttryck och ditt tonfall att kännas igen av den andra personen på ett djupt inre plan. Även om hälsningen är tyst kommer den andra personen medvetet eller omedvetet att registera den respekt som uttrycks. Gör den övningen under några dagar och se om du lägger märke till en förändring i din interaktion med andra människor"
stycke taget ur boken av Depak Chopra
..så om ni undrar varför jag står och mumlar framför er så vet ni att jag bara provar..så hälsa då tillbaka, namaste!  för guds skull! :))

Nä nu var det nog med flum för idag,. en stressig arbetsdag väntar imorgon!
G´natt


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0