what?

..nån sa att påsken har varit? ;)  Ja tydligen, den sprang förbi i väldans fart´ och inget bra vårväder var det under helgen heller men å andra sidan vad spelade det för roll då jag mest sov igenom hela firandet av påsken. Jag sov länge på morgonen/förmiddagen (dvs så länge Joppis kunde acceptera att faster inte klev upp)
Jag sov innan middan och ..direkt efter middan i soffan, jag sov innan kvällsifkat och sen somnade jag tidigt på kvällen. Det tråkiga med allt var att jag drömt mardrömmar hela nätterna (känns det som iaf) så jag känner mej inte direkt utvilad heller.
Nåja, yrseln (som känns som om man druckit 1,5 flaska vin snabbt och åker karusell samtidigt) håller i sej men jag trotsar den, har jobbat idag som bara den och prommade hem och sen en runda till ikväll, målet är 7km/dag hela veckan, om inte den friskluften och motionen får mej "på fötter" får jag nog ringa till läkaren igen (som tror jag har saltbrist, efter 1 svimmning och ett antal prover efter det på skärtorsdag) nåväl det visar sej. Det som inte dödar en härdar..makes you stronger eller?
Tänkte prova en såndär spikmatta också som sägs ska motverka
- stress
-sömnsvårigheter
-spänningshuvudvärk
-rygg och nackverk
-ledvärk o stelhet
-PMS och klimakteriebesvär
-dålig cirkulation i kroppen
-anses lindra blockeringar av olika slag som bla mentala, emotionella o fysiska

dvs en hel del ska det motverka..
frågan är vilken ska man ta då?

Svenska spikmattan med 600 spikar
eller
ryska spikmattan med 4500 spikar
eller
Shaktimattan med 6000 spikar


Jag tror det blir en Shaktimatta jag ska prova mej på. Allt nytt är spännande även sånt här och ger det nån effekt så är det ju värt det även om dom kostar ett par hundringar men nu har jag också en del vänner som tipsat om detta så..vi får se vad jag får ut av det!

I stugan så är det "full vinter" himlars vad snö vi har där, stor skillnad mot för i stan iaf, Pd har skottat som bara den men sista skoterturen tog vi på annandagen, nästa helg kommer vi nog inte ner för backen ens, det går fort nu när solen ligger på..för jo..solen kom ju lägligt idag när man började jobba igen.

Jag tycker bästa årstiden är nu med sol (förhoppningsvis) och lagom vitt med nån grön plätt här och där, lagomt varmt och hela sommaren framför sej (förhoppningsvis det också)
Har beställt en hop med böcker igen från Adlibris bla en om betong, jo faktiskt, jag ska göra lite projekt i sommar på min semester en bänk till att sätta vid grillplatsen och fat av rabarberblad!
kolla in coola fatet!
boken jag beställt heter Betong av Susanna Zacke 

Finally får snart Roffeman sin websida klar för snickerifirman så då kommer länken till SilverDröm!


Nu är det over n´out!
G´natt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0