Matlust

är något jag saknat en lång tid nu, dock inte lusten att laga mat på jobbet, konstigt nog Men idag då blev jag plötsligt sugen på mammas vitkålsstuvning med mandelpotatis och stekt falukorv, hmm det älskar jag, så gott, så vanlig svensk husman, nåja..lanske inte numer, då tycker väl dom som växer upp att pizza och tacos är svensk husman sorgligt nog. Debatten om svensk husman kommer ju och går men jag håller med den sidan som tycker att det är synd som f#n att det numer inte kan severas bruna bönor med sidfläsk, laxpudding, palt eller andra supersvenska rätter på skolor och dagis och hus o hem, att det "måste" vara kyckling, pizza, tacos i parti och minut överallt....Är det ngn som står och gör sina egna köttbullar till middag hemma numer eller eget potatismos?!?  (sry "R" men pulvermos går fetbort!! ;)

så..min topp3-lista på "vanlig"  favoritmat är...

1. Mammas vitkålsstuvning med stekt falu och kokt mandelpotatis
2. Roffes souvaskebab (eller hans andra kötträtter, lamm tex och spec med rostad sötpotatis och glöm för f#n inte murkelsåsen it´s to die for! yummie!!!
3 Mina egengjorda köttbullar, måste säga det. om man nu får skryta här..men jo! det får man, det är ju MIN blogg hehehe
bild snodd från Roffes arkiv på matlagning

ah just ja har lite egna bilder från annan god R-matlagning härhemma, upplägget är alltid top-noch! och bara det gör det värt väntan!

sallad är viktigt, en god en alltså..

tillbehören , sås och god potatis, lika viktigt som köttet!

..att man har kul sällskap och snack när man käkar är också viktigt! :)

Denna helg har sovits "bort" igen men det är ngt jag behöver tydligen, sömn, sov mest hela lördagen och idag har jag legat i soffan med receptböcker och fixat menyer, nu väntar den "roliga" bokföringen men hey jag är ju rätt utvilad så då kan man ta en sen kväll :)

en låt som fastnat i huvudet är gamla låten från Top Gun och det är bara för att den är med i en reklamsnutt på TV nu, men dock minns jag aldrig vad det gör reklam för haha, bra va.


NU har jag bestämt mej för att göra en midre tatuering på handleden, tycker jag är en aningen för gammal för sånt men hey det är kanske nu man ska göra det då man vet vad man vill och vad man står för. Problemet är bara var/hos vem, helst vill jag göra den i USA hos ngn som är bra även om det blir en liten en men vi får se, dock vet jag att nån av mina två yngsta bröder D eller P som ska få rita den först :) enlast om P gör det so är hemma i stan nu men D och jag är mer lika så då kanske det stämmer bäst vi får se, jag testar dom först! :)





Gjorde ett test på facebook från SATC om volken av tjejerna jag var..detta blev resultatet...hm inte rättvist alls låter som jag är en manshatare ju :( Not true....

Grattis! Du är en äkta Sex and the City-tjej och du liknar:
..Förståndiga och fantastiska Miranda Hobbes
Om du liknar fantastiska Miranda är du oberoende och intelligent ... och målmedveten.
Allt det du har uppnått har du jobbat hårt för.
Du tror inte på att den rätte finns och avskyr att dina kompisar inte kan klara sig utan sina män.
Du kan verka kall och arrogant mot män men det är ditt sätt att skydda dig själv.
Du är realistisk i ditt tankesätt och är alltid rättvis och ärlig mot dina kompisar.


Jaha ja..så var det med den saken tydligen och vilket test jag än gör så blir det tvärtom mot vad jagsjälv tycker jag verkar vara..jag blev en "typisk brunett" och jag gillar isglass (hm =not!) och "vilken politiker-är-du-testet" ska vi inte snacka om!! Där blev jag en dryg religiös variant med homofobi!?! What!!? Trösten är att Pd fick samma svar där också och ingen av oss har några sånna tendenser whatsoever, jag är ju för sjutton ateist och har inga somhelst problem med vem som älskar vem oavsett kön!! Vilken stad-testet man önskar bo i blev Göteborg, okey då..bättre än Shlm..suck.

Önskan nu: lite vååååår!


over n´out!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0