ingen superwoman

.faktum är att ibland så undrar jag varför jag skall göra mitt jobb jämte med andras jobb också till en och samma lön??
Jag har ingen direkt arbetsbeskrivning vad som ingår i mitt arbete utan det är väl  som jag brukar skriva i dom anställdas arbetsbetyg i arbetsuppgifter dvs "allt dagligt förekommande inom café & restaurangverksamhet" förutom den skillnaden då att jag driver verksamheten och har det yttersta ansvaret på plats MEN ...ibland (eller rättare sagt ganska ofta) stöter jag på arbetsuppgifter som andra "avdelningar" eller chefer har som ansvar men dom sitter på kontor långt söderut".
Idag är jag dock grymt besviken men det kan jag inte gå in på här men som sagt när andra inte gör sitt blir mitt fn så mycket mer och näst intill olösligt också emellanåt.....LESS är ordet, jag är ingen superwoman och det vill jag inte vara heller.
Nu har jag massor av frågetecken och "att göra" på min redan långa lista förutom då att vara på "golvet" och laga mat och baka etc och ist för att glädjas åt våren och njuta av att det går mot sommaren så känns allt trist idag på eftermiddan och oinspirerande (tur nog har jag kul på dagarna ändå med tjejerna på jobbet) men när jag kommer hem till kontoret och datorn vill jag helst bara kasta ut allt genom fönstret!
 No, not me..

Nåja har bakat massor idag, påskbakelser, citron & vallmokaka, chokladcookies, mockarutor med chokladbjörnar på (!) väckte uppmärksamhet men det sålde! :). Laga mat och baka en hel dag är det roligaste med mitt jobb :)
 Påskbakelse

Imorgon ska jag gå och köpa vita Converse skor, tänk det trodde jag aldrig man skulle bära igen men jag är ju en jeans och sneakertjej och ska jag köpa vårskor så blir det nåt skönt´Ny skaljacka är inköpt, jättebra och skön "1848"


.snart är det dags för påsken och jag längtar, trist och inte kunna käka lite påskgodis men bara att få mysa hemma ett par dagar och vårstäda även i stugan plus att familjen är med gör det roligare! Joppis ska få leta påskägg! Nåt som min pappa hade som tradition hela ens uppväxt fast när man var 17-18 år var det liiite skämmigt men man skulle leta så var det bara och innehållet var värt att förödmjuka sej på att leta påskägget! När jag var 18 fick jag i påskägget en bilnyckel, då hade han hyrt en sportbil en vecka med fri bensin, tror jag körde hundra mil eller nåt sånt, hann väl med att varva Danmark , haha (bodde i Skåne)

Hursomhelst: Grilla lite korv i helgen och vara ute mycket ser jag framemot! Bigtime!

När jag fyllde år fick jag den fina tavlan av bästa Anna och det är det jag får intala mej nu!
så jag avslutar med det               
                                                      





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0