Höst

är trevligt .....när det inte regnar hela tiden! :(
Jag vill ha gnistrande sol och fina gula löv och lagomt kallt, jag sa lagomt! kallt...


Lusten att skriva infinner sig inte riktigt numer men jag ska dela med mej av det
bästa dessertgodiset´ från i sommar, vet att flera vill ha receptet..so here we go!

Chiliganache
1 chili
2 dl grädde
100gr mörk choklad (hög kakaohalt)
1 msk honung
hacka chilin, koka upp med grädden och honungen, låt dra i 10 min
koka upp igen och sila, bryt ner den mörka chokladen och rör om tills
krämen blir blank o slät (om önskas tillsätt en tsk smör i o rör om)

servera till färsk frukt eller glass eller både och!! yummie!

..när livet känns tungt och humöret är på svaj då kan man "tröstshoppa"..... ja iaf
om man är tjej..nya stövlar känns det som om jag behöver, det fick bli bruna och en sjal från Odd Molly
gör mej liiiite piggare ..

stövlar från Ellos, måste se dom in real life innan jag bestämmer mej, och prova förstås..


imorgon ska jag gå långisprom med lill-vovven så hon blir trött och sover fint i stugan framför brasan, jag har varit slö ett par dagar och då blir det trist för hundarna så nu är det "ryck-up-time"

Kusin! var e web.adresserna du lovade?!? E du med på travet im? (liten check om hon läser alls ;))))

night night!

Kommentarer
Postat av: Asita

Hej vannen!!



Kollade in gamla mejl och hittade din bloggadress!Det ar sa skoj att lasa andras bloggar, tror daremot inte att jag kan fa ihop nagon egen..just nu.Sitter och vantar in en kompis for lite surr, hon ska involvera mej i nagot, far se om det funkar sa involverar jag dej.Hoppas att du mar bra vannen!Kor hart och hall modet uppe, attityden ar allt-det ar mitt nya "ordsprak", vad du tanker, vad du gor-och hur du forhaller dej till det!Massa kramar, skriver mer snart!!Puss Asa

2008-11-20 @ 17:36:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0