från förr....

..i fredags var en busy day med massor av varor som kom till restaurangen men då får man också skylla sej själv då man handlat på mässa och inte håller koll på när "allt trillar in"! . Men fredagar har man nån sorts xtra energi då man vet att man (förhoppningsvis) är ledig på lördan´.
Det roliga med fredan var att 3 (!) vänner från förr "poppa upp" personligen eller på sms, alla på samma dag! :)

Helgen har bestått av regn regn och åter regn, var tog snön vägen! Grrr avskyr fuktig kyla och det äår så mörkt så mörkt så nu behövs det vita även om jag avskyr att skotta!

På bolaget finns nu att inhandla den bästa glöggen (enl mej då) Dufvenkrooks X-mas delight (nr: 96504) , skynda skynda för den kommer ta slut!!! Smaken´: söt, kryddig fruktig smak med inslag av choklad körbär vanilj och mint.
Jag tycker den smakar hallon/choklad=jättegod iaf!

..även presentförpackningen med Blossa´s årsglöggar kommer i år, då satsar man hellre på den än 08-an

Nu kommer alla festligheter på rad som brukligt vid jul och jag har hittat ett par skor jag vill ha, problemet är bara att då blir jag typ 1,90 lång :( (eller 1,88 för att vara exakt då) men nu struntar jag i det och får blir festens skiraff! ;)))
dock blir dom jag köper svarta!  Finns på MQ

Man märker varje dag att det ökar med folk i farten på både restaurangen och caféerna, tom på morgonen nu har vi mkt redan när vi öppnar. Kul såklart för allt blir roligare och dagarna går fortare men också jobbigt, mycket tröttare (om möjligt) när man kommer hem av allt buller och ljud man hör hela dagarna, det ekar i huvudet då dagen är slut men man får väl sjunga julvisor för sej själv ;) ist för att jämna ut "oljudet" :)

Längtar till 1a advent men som vanligt har jag ju som mest på jobbet att göra då så eg borde jag julpynta och fixa hemma nu ist innan allt "vansinne" drar igång men å andra sidan så kanske grannarna tror man blivit tokig ;))))

Vitt i hemmet blir det om ngn missat det ;)


NU! ska jag värma mej glögg o slänga mej i soffan framför TVn en stund!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0