ZZZZnark

..att vara på "landet" e lugnande som 17, har sovit av och till hela dagen, min sömnterapeut skulle vara stolt haha eller nja kanske inte jag ska ju sova 8 timmar nattetid hmmm..det här räknas nog inte som en bra nattsömn suck, hemläxan väntar nog igen! ;)
Fåglarna kvittrar utanför stugan och bok/tidningshögen är stor intill soffan med alla kuddar. Brasan sprakar för det är kallt ute och vin salta kex med lite ost ligger på bordet. Enda störningsmomentet är för stunden att Pd "måste" få se lite hockey så då får man sitta en stund vi datorn ist. :) E inte själv så intresserad av hockey, basket e mycket bättre!

Idag i Aftonbladet.se kan man läsa om just Kbt sömnterapi, 10% av befolkningen anses ha insomnia problem, ja man e ju inte ensam. Läs artikeln om just du har sömnproblem eller så finns också boken "Sov gott" av Susanna Jernelöv
I veckan när jag storstädade hemma så började jag skratta för mejsjälv när jag insåg vilka 2 böcker som låg (förutom en tjock bunt inredningstidningar) på nattduksbordet vid sängen i sovrummet: "Sov gott" av just Susanna Jernelöv och "Tokstressad" (vad vore livet utan stress?) av Tomas Danielsson , säger detta en del om mej eller ? hahahaha. Jaja två bra böcker iaf att läsa. Vi är många som sover för lite/dåligt och stressar för mycket den saken är då klar.

jaja just här och nu både sover jag okej och är inte så stressad alls..det kommer imorgon då jag ska in till stan igen och jobba.
Veckan som kommer blir det full fart med  arbetsresa till Shlm igen och kommande helg är det personalfest, men det brukar alltid vara rätt trivsamt faktiskt.

Min fina kompis A fyller 28 år imorgon, grattis på födelsedagen. :)

image420

Kommentarer
Postat av: maria

http://ladiesmafia.mylava.net/

kom in och umgås med oss !

2008-05-23 @ 17:04:21
URL: http://hippamorsan.blogg.se
Postat av: sjuksyrran

Vilken go tårta. Kan du inte skicka lite genom cyber? :)

2008-05-24 @ 00:46:42
URL: http://miljonresan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0