Påsklov..!

.,första lediga dagen på mitt mini påsklov..jobbade som en toka igår heldag för att kunna förbereda några dagars ledighet. Men imorse vakande man i ottan med ett ryck, mardrömmar så det stod härliga till så det var bara att kliva upp, suttit o kollat mat/bak hemsidor för påskinspiration, det lyckades iaf till skillnad från sovmorgonen!
Eastercookies fr Williams Sonoma
image365
en jättefin lagom stor/praktisk cappuciono maker hittade jag på Williams Sonoma, kanske skulle den användas mer än den stora espressomaskinen som ngn fick i födelsedagspresent härhemma!?.... Iaf vore den fin att ha i stugan..
image367
lecupcake hittar man fina cupcakes...så här fina önskar man kunna göra själv i framtiden!
image368
och fler fina på cupcake artists..
image369
image371
butterfly cupcakes, sååå fina!
image372

lunchdax sen bär det av till stugan, ska läsa böcker/tidningar (ligger efter ;) och vårstäda inför påskfirandet.
Imorgon har jag en catering på jobbet så det blir att jobba ett tag iaf men jaja det är bra förtjänst till restaurangen. På onsdag har jag tandläkarbesök, ojoj, har redan ombokat 1 gång så nu måste jag gå så jag kommer vara på dåligt humör imorrnkväll :( hatar gå dit, dyrt e det också men ett "måste".

På torsdag är det jobb igen, påskbuffé till lunch, det blir kul att fixa hoppas bara det kommer bra med gäster, skärtorsdag är ju en såndär "kortdag" för många.

Får se om vi "blir med skoter" i veckan, Pd kan inte bestämma sej..fin är den iaf den som han funderar på. Men säsongen är ju väldigt kort så jag förstår tvekan, dock hade den behövts i helgen i stugan med alls snö, tur att bilen Chevrolet Blazer finns säger jag bara! Man skottar lite på vallen in mot infarten och sen Brmmm, kör man över eller "klättrar" kanske man kan säga, känns så iaf. Backen där stugan är är brant men den klarar den galant också oavsett halka eller hur mkt snö det är. Superbil, snygg oxå men dyr i drift jajaja.. Vill inte ha nån´Svensson bil, tycker alla ser likadana ut ju :(

Howie day med Collide, spelas om och om igen...
  



Väntar på ett gäng nya receptböcker, hoppas bara det kommer med posten idag så man kan ta med sej att läsa i stugan

/ over n´out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0