kreativ

..idag har det varit fart på tanta´ trots min sena kväll igår, så går det när ens vänner ger en bra låttips på youtube kl 1 på natten! ;) Thanx R, vi har samma musiksmak du å jag. (Du måste lära mej en sak bara på youtube, later)

Till lunch gjorde jag Coca cola-marinerad fläskkarré med klyftpotatis och grillsås (gjord på skyn/marinaden fr köttet bla) så 28 kg kött har jag trancherat upp innan lunch. Sen blev det ett bra tag sittandess att teckna spindelmannen på marsipanplatta till tårtan som "hugo 5 år" skulle ha, den blev okej trots att det var ett tag sedan nu jag gjorde specialtårtor, lägger ut bild senare för bedömning.

Ikväll blev det inget åkande till stugan, klockan var för mkt när man kom hem fr jobbet och tröttheten gjorde att det blev en slö hemmakväll, sittandes och pyssla med påskkort, avslappnande och kul det oxå. Fredasfika med A på stan innan börjar bli tradition på fredagar. Kanske after work nästa gång ;)

Oj vad skönt med sovmorgon imorgon, hoppas min bror förskonar mej från att komma o hälsa på alltför tidigt även om jag nu vill träffa J såklart, som idag sa att han mindes vart mina katter fanns nu..."dom finns på molnen"-fint sagt av en 2,5åring! :) Å hoppas att alla i personalen e frisk imorgon oxå (idag var det ingen som sjukanmälde sej iaf, var nojjig utan anledning, då iaf...im vet man aldrig ojojoj. Nojjig nojjig..

I helgen ska vi bara ta det lugnt och slappa (hoppas jag iaf) en del snöskottning blir det nog men men sen ska brasan tändas och alla tidningar fram, senaste numret av Elle mat & vin ska grundligt gås´ igenom, för inspiration till menyer, måste fixa 3 veckor framåt så jag slipper sitta i sista minuten på söndagskvällarna samtidigt med bokföringen.
image364

Denna fåtölj skulle passa i stugan framför brasan!     Lanternor fr Coutrystyle passa utanför dörren på bron!
image362               image363



Roffe, kommer du ihåg den här gamla låten då? Jamie Walters `hold on` ..


time to sleep.../  natti natti


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0